2021-03-07

Två buketter

 

Jag kom iväg till marknaden och kunde köpa lite blommor. Igår hade han tulpaner men buketterna såg väl sisådär ut tyckte jag. Ska jag köpa en tulpanbukett vill jag ha tulpaner som inte slagit ut ännu. Men tyvärr så såg tulpanbuketterna inte dagsfärska ut, och då blev det inget köp.

Men de har så mycket annat att välja på så tomhänt skulle jag inte gå hem. Jag tog två buketter och blomsterprakten gick på 10€. 

När jag kom hem var gubben på taket och spolade av taket och hade ställt tillbaka möblerna på rätt plats igen efter målningen.

Jag hann göra i ordning buketterna innan vi satte oss i soffan och såg på 3 milen på skidorna för damerna. 

Sedan rullade dagen på med lite av varje. Kortspel, prata med barnbarnen, äta, se på tv och sova.


Jag har sparat några glasflaskor som det tidigare har varit doftpinnar i. Tycker det är fint med flera småbuketter på bordet.


Även denna glasflaska har det varit doftpinnar i tidigare.


Så en stor bukett på altanbordet i en cylindervas.



Sena middagen blev ett hittepårecept med langostinopasta.
Jag fräste schalottenlök, vitlök, päron, citroncest och bladspenat. Sedan i med cremefraiche, salt, svartpeppar och citronsaften från citronen. I med pastan och sist langostino.

9 kommentarer:

  1. Jag brukar oxå spara glasflaskor men aldrig tänkt på "doftflaskorna" :)
    Tack för tipset.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina små buketter! Och maten såg som vanligt suveränt god ut :-)

    Ha en finfin dag!

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev med buketterna i de söta glasflaskorna!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Den där pastavarianten lät väldigt god. Gott med frukt i maten. Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  5. Så fint det blev och gott åt ni som vanligt!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Jättefint med små buketter i små flaskor eller vaser. Maten ser jättegod ut. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Vad fint det blev med glasflaskorna, tänkte redan innan jag hunnit så långt i texten att "vilka fina vaser" bonus att det är återvinning :)

    SvaraRadera
  8. Blommor och god mat gör mig glad! Blev jättefint!

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Smart att spara flaskorna från doftpinnarna. Det ska jag också komma ihåg att göra hädanefter.
    Fina buketter hade du fått till i alla vaser.
    Skrev av ditt pastarecept. Det såg så gott ut så det ska jag prova.
    Tack för det. =)
    Ha en bra start på veckan.
    Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.