2021-03-17

Startade tisdagen med

 

Att gå en sväng bort till La Zenia Boulevard för att se om jag kunde hitta något till de minsta barnbarnen till påsk.

Nu när man besöker La Zenia behöver man inte vara orolig att trängs med en massa människor. Varken när man går där eller inne i affärerna. Det är så ödsligt så man nästan hoppar till om någon kommer och går förbi en.

Innan jag gick iväg hemifrån satte jag en bröddeg som fick stå och jäsa ordentligt. För när jag kom hem petade jag lite på den och lät den fortsätta att jäsa ända till kvällen.

Jag fixade till maten och använde en ny mackapär som vi köpte på Chinobutiken för ett tag sedan. Det blev lite kul och annorlunda att fixa till morötterna.


Jag var inte helt allena fast det nästan kändes så.


Köpte lite nya frön för att grodda.


Den här mackapären gjorde strimlor av morötterna.


Morötterna åkte in i ugnen med lite salt och olja på.


Blev som ett litet fågelbo mitt på salladen. Både krispiga och mjuka blev de.


Bröddegen som det blev en långjäsning på.


Var det både pumpafrön och en massa groddar i.


Gräddade och klara.


Blev det en macka vid 21.00 med stark ost på.



7 kommentarer:

  1. Vi vill ha Zenia Boulevard kvar så hoppas det blir bättre snart. Kram

    SvaraRadera
  2. Så gott det är med nybakat bröd och ost! Slår det mesta.
    Hoppas att affärerna klarar sig så att ni får ha dem kvar.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Älskar starka ostar. Så gott.
    Hoppas du hittade påskpresenter till era småttingar.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Jag letade påskpresenter idag på Öppen hand men hittade inget roligt. Stark ost är bäst. Mmmmm! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Vilken bra mackapär. En sådan skulle jag vilja ha. Mackapär, vilket härligt ord :-). Kram //Tina

    SvaraRadera
  6. Det är lite tragiskt att se hur lite folk det är på Zenia B... Hoppas affärerna klarar sig genom krisen för jag gillar verkligen det shoppingcentret!

    Ha en fin dag trots fulvädret :-)

    SvaraRadera
  7. Oj, vilken intressant mackapär! Verkar bättre än att stå och riva för hand som jag gör nu.

    Jamen, butikerna är öppna i alla fall?! Jag trodde ni hade fått hårdare restriktioner? Bra då att vara där nästan ensam. Förstår att det känns spökligt. Ibland undrar jag om världen någonsin kommer att bli densamma igen. Vad tror du?

    Kramen,

    Anneli

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.