2021-03-26

I god tid

 

Igår hade gubben en tid att passa, han skulle ta ett covid-19 test. För han har äntligen fått en tid för att få göra en elkonvertering på lasarettet. Hjärtat har inte gått i sinus sedan i slutet av oktober. Men eftersom det är coronatider har detta blivit fördröjt. 

Så igår åkte vi in till lasarettet för att han skulle ta detta test. Men när han knappade in på maskinen sitt sip-kortsnummer kom det upp på skärmen att det inte fanns någon tid. Så vi gjorde samma sak en gång till för att vara på den säkra sidan, och fick samma svar. 

Så det var bara att gå till receptionen och tala om att gubben hade en tid för ett covid-19 test men får inte ut någon lapp ur maskinen. Du ska inte ta det testet här på lasarettet svarade hon i receptionen, utan på din vårdcentral.

Det är nu man tackar gudarna att man är ute i god tid. För det var bara att leta upp bilen igen på parkeringen och åka till Dehesa de Campoamor där vår vårdcentral ligger.

När vi kom dit stod det en utanför och ropade upp namnen. Så gubben ställde sig i kön för att få komma in och ta testet. Nu är det bara och vänta på svar om det skulle vara något. Annars är det en bokad tid till på måndag för en elkonvertering.

Efter provet åkte vi till Chatarina som kom ner igår. Vi hade beställt lite piller och tandkräm från Sverige av henne. Tog en pratstund utomhus innan vi åkte hem igen.

Jag fixade till middagen och sedan blev det ett parti kort innan fotbollskvällen började. Ni såg väl matchen?


Ja hit skulle vi ju inte.


Men hit skulle vi.


Vitaminer och tandkräm hade vi beställt.


Kycklingkorv, bladspenat, zucchini, chapinjoner, kikärtor, groddar, paprika, salt, peppar, chilikrydda och sist (som inte syns på bilden) en burk krossade tomater.


Sedan var det våffeldagen och givetvis fixade jag en varsin våffla när vi skulle sätta oss och se på fotbollsmatchen.

6 kommentarer:

  1. Klart man tittade på matchen men tyvärr var Sverige inte så bra. Målvakten fick godkänt. Mitt hjärta går tyvärr aldrig i sinus, har kronisk hjärtrubbning vilket är jobbigt.
    Kram Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tyckte inte heller att matchen var så himla bra.
      Förstår att du har det jobbigt då och blir trött och andfådd.
      Carin

      Radera
  2. Vi tröttnade på fotbollen efter 10 minuter, fast det är så för det mesta. F gillar hockey och det är lite mer action och jag, jag gillar annat. 😉 Kram

    SvaraRadera
  3. Avstår från fotboll som inte tillhör mina favorit sporter.
    Men såg resultatet i tidningen. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att ni var ute i god tid så att det löste sig. När jag skulle genomgå en undersökning hamnade jag på fel ställe och så galet stressigt det blev. Någon match såg jag inte...

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  5. Skönt att ha den där extra tiden när det strular! Fotbollen? Ja jag somnade efter 30 minuter men vi vann!! Lite blygt och med en sur tränare men ändå ha ha...
    KRAM från Titti

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.