2021-03-13

Väldigt länge sedan

 

Tog en runda på morgonen innan frukosten. Och när frukosten kommit ner i magen gick jag iväg ner till Mercadona för att handla hem basvaror som tagit slut här hemma.

Gubben stannade kvar hemma och pysslade lite och jag skulle ringa honom när jag var klar i affären så kom han och hämtade mig.

När varorna var upplockade och inställda på sina platser tog jag och gick upp på takterrassen för att se på gubbens lilla pyssel som han hållit på med när jag handlade.

Det var ett litet bord han knåpat ihop över fikonkrukan. Där vi kan ställa koppen eller glaset när vi sitter i våra fåtöljer som står på varje sida om krukan. 

Sedan blev det en dusch för vi skulle gå ut och äta. Säger bara jösses, det var så länge sedan så jag minns inte när det var. Men vi var på Sunrise och åt ihop med fem kompisar. Nu får man bara sitta 4 vid ett bord så det fick bli ett tjej och killbord.

När vi kom hem blev det tv-kväll och sedan hopp i säng.

Det här hade gubben snickrat ihop när jag var och handlade. Nu ska det bara oljas in.


Slog till och tog en Mojito innan maten.


Det blev en hamburgare som jag tog.


Vacker utsikt från Restaurangen.


7 kommentarer:

  1. Skönt att få komma ut och träffa vänner. Och wow vilken hamburgare.
    Den slog den jag gjorde med hästlängder, haha.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Vilket smart ställe att göra ett bord på :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket fiffigt bord han knåpade ihop! Perfekt ju :-)

    Ha ännu en fin dag i solen!

    SvaraRadera
  4. Vilket bra bord som gubben din snickrade ihop! Alldeles perfekt och ni har alltid så kreativa idéer!

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  5. Men woow vilket fiffigt bord. Något att ta efter. Ja tänk, jag minns knappt när jag var ute och åt med vänner. Ha en fin helg! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Fint bord och ja restriktionerna blir hårdare o hårdare här...men förmodligen välbehövligt om vi ska komma på rätt sida med allt. Fin utsikt på sista bilden!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Så bra med ett litet bord! Här brukar det också bli ett tjej och killbord när vi går ut!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.