2022-05-05

Bara regn

 

Bara en massa regn. Precis så kan man sammanfatta gårdagens väder. Det regnade klippt hela dagen från tidig morgon till sena eftermiddagen.

Vad gör man en sådan dag? Jo, jag gjorde min till en städ och fixardag. Jag bäddade rent i sängen, dammade, dammsög, torkade golven, bytte gardiner i vardagsrummet och plockade bort alla fällar från soffan och stolarna.  

Så även om dagen var en riktig trist och regnig dag, så fick jag den att gå utan några problem.

På kvällen började vi se på Häxjakt på Viaplay. Tackar för tipset om den, för den är verkligen bra. Nu har vi bara 4 avsnitt kvar på den. De får vi se ikväll.


Skinnfällar och kuddfodral utbytta.


De kom och beskar grannens palm mitt i ösregnet. Så gubben gick ut för att se till så de inte bara slängde ner palmbladen, utan att kolla vart de slängde ner dem. För de har skadat våra citrusträd tidigare när de beskurit grannens palm.


Jag gjorde en soppa till middagen. Det blev en potatis och morotssoppa. Toppingen på den blev rostad majs.



Smaksatte min kombucha med rabarber denna gång.

14 kommentarer:

  1. En produktiv dag i regnet!! Ser på ditt väder till höger att väderleken ser bättre ut framöver. ÅÅÅ vad din mat ser god ut. Perfekt en regnig dag!
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev det.
      Nu verkar det som det vänder och ingen är gladare än jag.
      Soppa är gott när vädret inte är så bra.
      Kram

      Radera
  2. Perfekt ju med en regnig dag, fick du ju en massa gjort. Har tänkt hur länge som helst att jag ska göra en riktig storstädning men det måste vara en dag när vi också kan köra iväg allt utrensande. Med fyra förråd blir det lätt att bara flytta ut skräpet istället för att köra iväg det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet hur det var när vi bodde i Sverige och huset. Vi hade ett garage som var mycket bra att gömma skräpet i 🙈.

      Radera
  3. Inte det roligaste vädret direkt men du fick i alla fall gjort massor med saker vilket var perfekt. Bra att gubben din höll koll på beskärningen denna gång.
    Önskar en fin torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var skönt att få detta gjort.
      Verkligen tur att vi var hemma. För de är inte så värst försiktiga när de beskär dem.
      Hoppas din torsdag var bra.
      Kram

      Radera
  4. Duktigt av dig att vara så effektiv på den regniga dagen! Jag brukar snarare drabbas av handlingsförlamning såna dagar...

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland så händer det något 😉 och då är det bara att köra på.
      Detsamma till er

      Radera
  5. Hej Carin,
    Jag tycker att det kan vara skönt med en regnig fixardag ibland. Är det för fint väder så känner man att man ska vara ute. Kan tänka att lite regn är bra för Spanien så här inför sommaren.

    Så kul att ni gillar serien Häxjakt. Man kan ha i bakhuvudet att det är sådär det kan gå till på riktigt.
    Ha en fin kväll!
    Kram, Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har det så grönt och fint nu mot var det brukar vara denna tid. Men vi går en bränd tid till mötes nu.
      Serien var verkligen bra och visst händer detta i verkligheten.
      Ha en fin och bra fredag.
      Kram

      Radera
  6. Här är det så torrt i marken! Fick vattna rabatten igår efter jobbet. Den serien har jag inte sett. Får kolla in den.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu har det varit finväder ett bra tag i Sverige.
      Det tycker jag att du ska kolla på denna serie.
      Kram

      Radera
  7. Just nu skulle jag behöva en regnig ledig dag så jag också får städat hemma. Så skönt när det är gjort! Tack för tips på serie, ska,spana in den
    Kram Kajsa Persson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland behövs dessa regndagar 😉😀.
      Ja kolla på serien för den var bra.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.