2022-05-16

En vilodag

 

Jag tog med mig min virkning och bok upp på taket efter jag ätit frukost och gjort mig i ordning. Gubben tog tag i bilen och bytte batteriet i den. Vi hade en sådan tur så vi hade ett nytt batteri som vi fått av ena grannen när deras bil pajade. De hade precis bytt batteri i den och sedan gick bilen sönder. De skrotade sin bil istället för att laga den. För de var inte värt att lägga så mycket pengar på en gammal bil om de skulle ha lagat den. Men batteriet var nytt i bilen och det fick gubben.

När vi skulle äta middag gjorde vi det nere på altanen och passade på att ringa till våra två minsta barnbarn. Vädret var strålande hemma och de var ute i trädgården och lekte när vi ringde. De visade olika saker som de hade hittat på och gjort under dagen. Härligt att WhatsApp finns.

På kvällen såg vi på Robinson och finalen på Mästarnas mästare. Sedan blev det en liten stund vid datorn innan jag hoppade i säng.


Gubbens mandelträd som han drivit upp själv.


Och här är ett valnötsträd på G nu med.


Blev bara ett kort på Elvis för farmor klantade till sig och tryckte på fel knapp när jag skulle ta ett kort på Amelia. Och man hade knappt någon chans alls att ta kort på dem, eftersom de inte är still många sekunder.



Fullmånen lyste starkt in igenom sovrumsfönstret när jag gick och lade mig.

10 kommentarer:

  1. Jag gissar att du virkade mer än du läste?! 😉 Eller vilade..... Oavsett så blev det en skön söndag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt, så var det. Men sedan blev det för varmt för att virka och då blev det några blad i boken.
      Kram

      Radera
  2. Perfekt att ha ett gratisbatteri till hands när det behövs :-) Här blev det också en slapp dag igår och det lär inte bli många knop gjorda idag heller. Fast handla måste vi göra, annars riskerar vi att svälta ihjäl... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var toppen.
      Förstår om det blir lite Mañana, Mañana efter hemkomsten.
      Men mat måste man ha i magen.

      Radera
  3. Ja, visst är det tur att vi kan se våra barnbarn när vi pratar med dem. Och så bra att ni fick ett batteri av grannen. Kram och ha en fin måndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är toppen att kunna prata så med dem.
      Ja där kan man snacka om flyt med batteriet.
      Hoppas er måndag också varit okej.
      Kram

      Radera
  4. Håller tummarna för mycket mandlar på ert träd :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Den nya tekniken erbjuder verkligen helt andra möjligheter att hålla kontakten med nära och kära vilket är väldigt skönt.

    Önskar en bra start på den nya vecvkan!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är så glad att tekniken har gått framåt med stormsteg där.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.