2024-10-25

Blev en ny

 

Vi började morgonen lugnt efter att familjen åkt iväg till skola och jobb. Jag körde en maskin tvätt för vår smutstvättspåse hade blivit full. 

När jag skulle göra dagens blogginlägg på paddan så var den tvärdöd. Den har strulat till och från ett bra tag men jag använder den inte så jätteofta så jag har inte brytt mig. Gubben satte sig med den för att kolla om han kunde lösa problemet men han gick bet. Men den är ju ca. 12 år gammal så den har hängt med bra för att vara en elektronikgrej.

Så gubben beställde en ny på Power och kunde hämta den på affären i stan inom en halvtimme. Så nu gör jag mina blogginlägg från en ny surfplatta som jag hoppas håller lika länge som den gamla.

Vädret var strålande igår så jag och Ixa tog och gick en promenad utmed Bråviken och sedan blev det en runda i Lindö på gatorna. Kul att gå och titta på olika hus, gamla som nya.

När hela familjen var hemma igen efter dagens slit och släp så tog jag och Sophie en runda med hundarna innan det fixades med mat. Sedan var det snart kväll igen och vi hoppade i säng.


En blandning av höstfärger.



Vi stod utanför hundrastgården som ligger utmed vattnet och tog ett kort.

10 kommentarer:

  1. Vad skönt att ni kunde lösa en ny padda snabbt och enkelt. Det är kul att vandra runt och kolla in hus! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var skönt för att blogga med mobilen är så himla pilligt.
      Ja visst är det.
      Kram

      Radera
  2. Lite trist att paddan bestämde sig för att lägga av. Samtidigt så är nog tolv år en helt okej livslängd. Mycket mer än så kan man nog inte begära. Snabbt och smidigt blev det en ny i alla fall.

    Önskar en fin fredag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var väl dags men en trist utgift.
      Detsamma
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! En välanvänd padda! Grattis till den nya! Ja, idag och igår strålande sol och blå himmel. Men idag frös jag rejält på lunchrasten. Rått och kallt! Det går fort nu med kylan.

    Trevlig helg och Kram till Dig! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Den har varit toppen och jag är glad att jag har en ny nu med.
      Ja fy så ruggigt det har varit idag. Ja nu sjunker temperaturen sakta men säkert.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Bra med ny padda direkt. Jag har en Macbook Pro jag skriver på och den är gammal, 11 år. Kan itne uppdatera den längre, men den håller och är snabb. Men visst har den ålderstecken. När det inte längre går köper jag en ny. Tycker nog att Apples produkter funkar länge. Iaf gör datorer det. Min iPhone har många år på nacken också.Glad att du fick din nya så snabbt. Önskar dig en fin hösthelg!! Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var det och min padda gick inte heller att uppdatera längre.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  5. Bra med snabba lösningar. Bråviken är fint. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen och det är vackert utmed Bråviken.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.