2024-10-23

Tisdag

 

Vi åkte in en sväng till stan igår med. Vi hade några fler grejer som kommit upp på våran "ta med det hem lista". En av dem var gardinlängder från Rusta. Gillar att gå en sväng på Rusta när vi är i Sverige, även om det inte alltid blir något köp. Men igår blev de det.

När vi åkte hem igen så svängde vi in på ICA Kvantum och köpte ägg och mjölk till pannkakorna som jag lovat barnbarnen att göra tills de kom hem.

När familjen var hemma igen efter skola och jobb blev det lek och tv innan det var dags att hoppa i säng. 


Julgrejerna redan framplockat i butiken.


Vi tog en promenad på cykelvägen in mot stan Ixa och jag.


Grått och trist väder igår.



Amelia hade fått en pysselbok av sin mormor som det var räknetal i som hon gillade.

8 kommentarer:

  1. Alltid kul att kika runt på Rusta tycker jag. Pysselböcker är ju en toppenpresent. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det.
      Gillar man att pyssla så är det en toppenpresent att få.
      Kram

      Radera
  2. Jag älskar Rusta. Du hinner kanske dit igen innan hemfärd. Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en affär man saknar i Spanien. Det kanske vi gör men då kanske det blir dyrt 🙈.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Det finns ofta lite kul grejer att shoppa i butiker som Rusta. Det är kul att vandra runt i butiker som en känner till så väl men som samtidigt inte har samma utbud varje gång.Och ibland hittar en ju fynd och sånt en villhöver. Kommer det en lista så småningom med allt ni tar med er hem? Sånt tycker jag är intressant iaf :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis som du säger så är det ofta villhöver. Men kul är det att strosa runt i dessa affär.
      Lista har jag inte tänkt på. Men det som vi redan har köpt är kaffe. Det gör vi alltid när vi är i Sverige.
      Kram

      Radera
  4. Ännu en bra dag även om vädret i sig inte var det bästa.
    Kan tänka mig att det finns ett och annat som är praktiskt att köpa med sig hem när ni har bilen med er.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
  5. Vad trevligt med ett besök på Rusta, även om jag tycker att det är lite väl tidigt att ta fram julgrejerna.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.