2024-10-11

En snabb vända

 

I onsdagskväll började jag känna mig lite krasslig så jag tog en värktablett när vi satte oss och såg på tv:n. Så när jag hoppade i säng lite senare så kände jag ingenting.

Men vaknade vid ett-tiden av att jag låg och skakade, för så mycket frös jag. Kände mig verkligen skitkass. Skönt att ha Ixa som kröp närmare mina ben under lakanet. Det var som hon försökte värma mig, för hon sträckte ut sig hela hon mot mig. Eller det var kanske en sanning med modifikation. För det gör hon annars om nätterna med. Men just då ville jag tro att det var så 😉😁.

Några timmar senare vaknade jag igen och då var jag som en kamin istället. Då gick jag upp och tog en värktablett till och ett glas vatten, för munnen var som en öken. Somnade om rätt så snabbt efter jag lagt mig igen.

Nästa gång jag slog upp ögonen var klockan sju och Ixa låg uppe vid huvudet, väntade på att jag skulle slå upp mina ögon så hon kunde slicka mig godmorgon i hela ansiktet.

Jag kände inte som jag hade feber men jag var trött i kroppen. Vi tog en liten runda i byn och gick hem igen när alla behov var gjorda.

När vi närmade oss lunchtid igår så kände jag mig väldigt matt i kroppen. Lite feber hade jag, så jag tog en värktablett igen och gick och lade mig. Gick upp vid fyratiden och efter det har allt varit som vanligt.

Så nu är jag fit for fight igen och hoppas att bacillerna försvunnit helt och hållet.



Godmorgon.

19 kommentarer:

  1. Så bra att du har piggnat till så snabbt. Så nära resan också, då är det lätt att få panik.
    Håll dig på benen nu!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var lite så jag kände i onsdagsnatt.
      Tack, det ska jag.
      Kram

      Radera
  2. Oj inte kul så nära resan. Men gick snabbt över skönt. Så hoppas allt går bra. Kram Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gjorde ju det.
      Och det får vi hoppas att det gör.
      Kram

      Radera
  3. Tur att det gick över snabbt nu när ni ska iväg. Ha en fin resa och en härlig tid i Sverige. Hälsa Malmö när ni kör förbi. Kram 🇪🇦🇸🇪

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen och tack det ska vi.
      Ja, det gör jag 😉😁.
      Kram

      Radera
  4. Skönt att du mår bra igen. Hoppas bacillerna håller sig borta nu. Du får ta det lugnt och vara rädd om dig.
    Hoppas du/ni får en fin och trevlig fredag.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vi hoppas att de gör.
      Och jag tar det alltid lugnt 😉😀.
      Fredagen går i vattning och packningens tecken 😁.
      Kram

      Radera
  5. Vilken tur att du piggnade till så snabbt och att det inte blev något långvarigt av det. Baciller kan verkligen komma olämpligt.
    Önskar en fin fredag och fortsatt krya på!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns skönt att det bara flög förbi en.
      Ha en fin och bra fredag du med.
      Kram

      Radera
  6. SKÖNT att du piggade på dig så snabbt!! OCH bra med, ni åker ju snart på er långa resa. Ixa, tror du inte hon känner att du inte mådde bra? Att hon liksom ville vara nära dig och trösta och finnas för dig. Har fått för mig att hundar känner när deras matte och husse inte mår bra. Så fint sällskap för dig, och er. Och gulligt att hon inte väcker dig genom att slicka dig i ansiktet, att hon väntar tills du vaknar. sååå gulligt. Kramar och ha en frisk och BRA helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen skönt att det inte var något ihållande, peppar, peppar.
      Jo, hundar eller alla djur känner ju sådant, så visst kan det vara så.
      Bara man öppnar ögonen lite framåt morgonen så är hon snabb med att säga godmorgon på sitt sätt.
      Tack snälla du.
      Och ha en bra helg du med.
      Kram

      Radera
  7. Vi har joinat samma klubb märker jag, jag har varit dålig hela veckan och det är segdraget. Jag hade 38,5 i feber nyss då jag tog. Sött då vovvarna är extra omtänksamma då man är sjuk. Krya på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det låter inte skoj. Hoppas inte mina baciller kommer tillbaka nu.
      Ja de är fina våra fyrbenta vänner.
      Krya på dig du med.

      Radera
  8. Hej Carin! Fy stackars dig! Skönt dock att det gick över så fort! Hoppas du fortfarande mår bra! Imorgon lördag är väl dagen ni ska bila norrgående!

    Trevlig helg och KRAM till dig! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Jag mår bra nu och jag hoppas det håller i sig.
      Vi åker i morgon bitti upp till Roses.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  9. Hoppas att du håller dig frisk och får en trevlig helg.

    SvaraRadera
  10. Men så bra du kunde knäcka febern så snabbt! Fint att Ixa tar hand om dig både när du är frisk och sjuk :) Idag är ni på väg förstår jag, hoppas ni får en skön dag! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.