2024-10-08

Vår måndag

 

Gubben kunde inte hålla sig när han var ute på en liten turnésväng med bilen. Det jag menar med att hålla sig var att åka förbi vårdcentralen. Det retar honom så oerhört att det ska vara så förbannat svårt att få till de sista 3 medicinerna.

Men igår var det en helt annan kvinna innanför disken på vårdcentralen. Hon lyssnade och ringde även upp våran husläkare. Hon visade på pappret de 3 sorterna som gubben påvisat och prickade för dem. Imorgon kan du hämta dem på apoteket var det sista hon sa.

Och vet ni mina vänner, hon fixade saken med 70 % för det är fortfarande 1 medicin som inte blev uppdaterad. Så ni förstår väl vad gubben tänker göra idag. Precis, han ska ta sig en sväng till vårdcentralen igen. Man kan inte göra annat än att skratta åt detta 😂.

En annan rolig sak var när gubben lämnade in några vykort på posten. Damen som sitter där blev eld och lågor när hon såg mina vykort. Gubben berättade att det var hans fru som målade dem. Hon skulle gärna vilja ha ett sådant själv sa hon. Jag ska prata med frugan om det går att ordna innan vi åker till Sverige nu. Annars blir det i November sa gubben. Hon log hela hon med ansiktet och tog upp ett kort man kan köpa på posten där det är ett bultande hjärta när man viker upp det, och höll fram det mot gubben. Lite skoj tycker jag 😊.

När gubben var tillbaka från sin runda gick vi upp till Da Mario och tog en öl och delade på en mozzarellapizza med aioli till. När vi satt där fick jag se en lös hund som sprang runt vid borden. Så jag sa till gubben att ta upp Ixa i knät. Helt plötsligt var hunden framme hos oss och då kom matte ut från restaurangen bra rund under fötterna. Gubben sa till att hon fick ta hennes hund och koppla upp den. Men det gjorde hon inte, utan hon tog upp hennes hund och lutade sig framåt mot vårat bord och sa ursäkta. Sedan släppte hon ner hunden igen, och då ropade personalen på henne att hennes pizza var klar som hon beställt. Såg att hon tog pizzakartongen och lullade iväg uppåt gatan med hunden springandes vind för våg. Stackars hund och fy f..n för dessa hundägare.


Inte en kotte som var ute.


Ixa fick springa lite på allmänningen innan vi gick till Da Mario.


Vi delade på en pizza till ölen.



Så roligt att postdamen gillade mina abstrakta vykort.

2 kommentarer:

  1. Finns många hundägare som inte skulle ha hund. Stackars hundar. Förstår att postdamen vill ha dina fina vykort, vem vill inte det? Du borde ha en liten utställning med din konst. Hoppas din gubbe får alla sina recept.
    Idag ska vi med min snart 93 åriga mamma till vårdcentralen.
    Ha en fortsatt fin och trevlig tisdag.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  2. Vem skulle inte bli glad över att få ett vykort som du målat. Du får ge ett till postdamen!
    Borde finnas körkort på hund! Stackars vovve.
    Ha det gott och ta fram resväskan nu. Snart bär det av...
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.