2024-10-05

Trevlig eftermiddag

 

Morgonpromenaden vid havet och sedan frukost och datorhäng innan fredagen startades.

Vi höll oss hemma för på eftermiddagen skulle Ulrika och Mats komma förbi. Gubben skulle visa Mats vilka växter som är törstiga och mindre törstiga nu när han ska sköta vattningen när vi är borta.

Jag hade fixat en köttfärspaj och bakat några småfrallor som vi åt uppe på takterrassen. När de cyklade hem tog jag ett varv med Ixa och sedan lite senare blev det tv:n vi hamnade vid. Såg på de programmen som vi brukar kolla på fredagarna innan jag hoppade i säng. Somnade nästan med en gång när jag la ner huvudet på kudden.


En motionär nere på stranden.


Cala Cerrada tom och öde.


På väg hemåt igen.


Det fläktade lite på taket men inga kyliga vindar.



Fredagsdrinken blev till tv:n. Fryst kaffe, Baileys och lite mjölk som skakades samman. En liten mintchoklad som topping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.