2017-08-22

Lerbad

Igår tog vi bilen och åkte till Lo Pagan och badade lerbad. Det här ska vara bra för reumatism, psoriasis och en massa andra ledbesvär.
Man gräver upp lera från saltlagunen  sedan gnor man i den över kroppen och låter den torka in. När den torkat badar man i Europas största saltsjö Mar Menor och gnuggar bort den. Jag körde lite peeling på kroppen innan jag tvättade bort allt. Man blir som en liten barnrumpa på hela kroppen.
Vi gjorde det här förra året med vår grabb och hans flickvän. I år tog vi med bror min och vi åker nog hit och tar oss lerbad i oktober igen.

10 kommentarer:

  1. Åh vad ni har trevligt och roligt. Jag bliver så glad när jag ser och hör hur bra Ni har det. Jag bakar muffins i dag , som Du ser var jag uppe tidigt i morse.
    Rätt roligt jag ringde till Arne, som hade sökt mig på Mobilen.
    Vi pratade ett tag då säger han, jag sitter i en skoaffär och provar
    skor just nu. Men har bestämt mig för ett par.
    Jösses vad retligt jag trodde att han satt på en båt som vanligt..
    M>en det blev ju trevligt i alla fall. kram från en glad och nöjd MammaH

    SvaraRadera
  2. Glömde att skriva TRE PEPPARKGUBBAR passar bra här,
    slut klart.

    SvaraRadera
  3. Ni har inte provat med tvål någon gång? Dom säger att det ska vara bra.

    SvaraRadera
  4. Det hade varit härligt att testa. Kram

    SvaraRadera
  5. Det har vi aldrig provat, men har hört många som gör det!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Lät spännande med lerbad. Ser väldigt härligt ut! kRAM Jannice

    SvaraRadera
  7. Haha.. underbar bild😂Ha det bäst

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.