2018-04-19

Hemmadag

Vi höll oss hemma igår av förklarliga själ, för han med stort H skulle komma. Så att dagen flöt på i ett lugnt tempo, med i stort sätt ingentinggöra som kan vara skönt det med. Jo, vi var och handlade på Mercadona en snabbis, annars var det hemmahäng som gällde.

Mycket frukt blir det.

 Så åt vi lite också, rester.

 Tog Mercadonas egna tidning för deras vårkollektion av kosmetika. Bra att lära sig spanska ord.

 Tog och målade mina naglar. Det tar lite tid så då blev det podd-lyssnande.

 Får duga, tar bort det som är utanför idag.

 Blev läsning ute i trädgården en stund.

Kvällsmaten blev en chokladchiapudding med banan, jordgubbar och krossade mandlar på toppen.

P.S Han med stort H, kom kl.15.30 och var kvar till efter 20.00.

8 kommentarer:

  1. Det lät som en riktigt behaglig dag tyckte jag. Väntar man på hantverkare så är det bara att vänta. Han dök i alla fall upp och stannade ett bra tag. Alltid något ;-)

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
  2. Naglarna blev jättesnygga tycker jag

    SvaraRadera
  3. Snygga naglar! Så bra att er hantverkare kom. Blir nog snart färdig...., kommer att bli jättefint.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  4. Snygga naglar! Skönt att han med stort H äntligen kom :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det märks ju hur gammal jag blivit, Herre Jösse namn. Jag tycker det ser förskräckligt ut, med dessa naglar. Skönt man slipper att vara Inne beträffande sådant. Jag tycker det ser ut som mzan le,äter nog min middag där i dag. tat i en pulverkaffeburk, med nymålade naglar. Jag haR SUTTIT PÅ MIN HÄRLIGA BALKONG EN BRA STUND- uNDERBART VÄDER I DAG Det bliver nog sill och potstis där.
    Bry dig ibnte om vad den här gamla käringen tycker. Gammaldags till tusen. Den 2/5 kommer
    Fönstewrputsaren. Så underbart. kram från Antikens mecka.

    SvaraRadera
  6. Haha, hon är för go den gamla Hajan😘ärlig iaf😂 ha de gott i solen.. kramiz

    SvaraRadera
  7. Så gott med frukt :) Speciellt soliga dagar älskar jag att skära upp olika sortesrs frukt, strö över kanel och äta ute <3 Nyttigt och gott. Så fina naglar du fick <3 Hoppas du får en toppen fredag ;)

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.