2018-06-18

Städsöndag blev det

Visst blev det en rejäl städdag som kändes superbra när vi var klara med allt. 
Vi lade upp fördelningen som vi brukar att gubben kör ute och jag sveper runt inomhus 😁. 
när vi var klara kom gubben fram till att det behövdes en ny blomma till trappen för en av dom var inte riktigt med i matchen längre 😞.
Så vi tog och åkte iväg med pärlan bort till trädgårdsmästaren för vi behövde ny jord också. Gubben har slutat att köpa jorden på Chinabutikerna för det är så mycket skit i den 😣.
När vi åkte hemåt igen föreslog jag att pärlan skulle tvättas, det har faktiskt inte gjorts efter sandregnet vi hade. Så in på macken bredvid Carrefour, köpte oss en biljett och ställde oss i kön. Det var fler bilar som var lika skitig som vår, så man slapp att skämmas.



Vi har sagt att vi stuntar i snittblommor nu ett tag. Det är lite för varmt för dom just nu.

Det var ett bra tag sedan vi var här faktiskt 😊.

Det blev en Bägarranka denna gång.

 Sedan var det Pärlans tur😊.

 Man kan nästan känna hur glad den är redan nu 😄.

Och inte tala om här 😂.
 Tyvärr knäppte jag ingen färdigbild på Pärlan. Jag var nog så exalterad över detta så det glömdes bort.

Middagen tog vi på taket och dök ner i varsin stol sedan med ryggläget på 😴.

6 kommentarer:

  1. Så skönt att få bilen städad efter sandregnet för jag kan tänka mig att den var rejält dammig. Bägarrankor brukar vara tacksamma och blomma länge.

    Kram och god måndag!

    SvaraRadera
  2. Nu får vi hoppas att det dröjer med sandregn. Fint blev det på trappan.

    SvaraRadera
  3. Vi skulle tvätta bilen häromdagen, men vågade vägra den långa kön... Nu är vår i och för sig inte så skitig eftersom den bor i garaget, men en uppfräschning hade inte varit fel ändå.
    Inga av våra blommor är riktigt med i matchen... Det är inte bara snittblommor som lider i värmen ;-)
    Mycket skit i jorden? Är det inte bra med gödning, eller? ;-)

    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  4. Härligt. Nyduschad bil och ryggläge på altanen :) Kram.

    SvaraRadera
  5. Skönt att bilen blev ren. Som tur är har vi garage till vår, men terrassen såg desto värre ut :(
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det är ju fantastiskt så mycket Ni hinner att fixa till- Jag bar haft besök i dag igen. Per var här och fixade till lite till, med datan. Jag har inte gjort någon blogg i dag heller. Det är ju så väldigt bra matcher. men snart har De väl trampat ner varandra alle sammans.
    Jag tycker det är kul att titta på. .

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.