2019-05-14

Uppe tidigt


Igår var man iväg tidigt och på jobbet redan vid 07.00 snåret. Bara lite jobb fram till förmiddagen. Och ingen lång sträcka att köra utan vi skulle bara till La Mata.

Sedan åkte vi och tvättade bilen både in och utvändigt. Kanske blev lite felformulerat för vi tittade bara på och andra gjorde jobbet åt oss. Men nu är pärlan fin och respektabel att köra igen.

Direkt efter biltvätten åkte vi till Mercadona för att inhandla lite basvaror och grönt. Köpte inget grönt på marknaden i lördags och det behövdes in nytt i kylskåpet.

Efter det var det ledig måndag och vi pysslade med lite av varje. Gubben med sitt i trädgården och jag fick trä om min snäckmobil som snörena gått av på. Dagen flöt på och vi fick kväll även här.


Solen höll sakta på att gå upp när vi stack iväg.
Vädret var lite fram och tillbaka igår. 
 Ibland är det bra att ha kex i väskan när man blir bjuden på lite kaffe.

 När vi kom till Mercadona var himlen kolsvart.

Kycklinglårfilé och sallad till middag.

Idag fyller mamma 88 år så vi säger Hipp, hipp hurra.

10 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag. Fantastiska bilder också. Ha en fin dag kram Nina

    SvaraRadera
  2. Skönt att göra bort jobbet från morgonen.
    Och grattis till mamma din :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, dom där molnen var verkligen en överraskning igår, men dom gav sig av framåt eftermiddagen i alla fall.

    Grattis till fina mamsen! :-)

    SvaraRadera
  4. Jag blev också snopen igår när molnen helt plötsligt dök upp, men sen blev det ju jättefint :)
    Grattis till din mamma!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Lite tilltugg till kaffet är sällan fel.
    Stort grattis till din mamma på hennes dag!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag antar att ni fick eran del av vädret med temp på 30+ som vi hade hos oss.... Fast vi är ju så klart i Sverige nu,men längtar redan tillbaka... kramiz

    SvaraRadera
  7. Jag har ju inte fattat att du jobbar. men skönt att få det överstökat på förmiddagen. Grattis till din Mamma ska skicka en kommentar på hennes blogg. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  8. Tusen tack för nu kommer ih¨g mig, stor kram från en myvket duktig Hajan

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.