2018-11-18

Det vanliga är inte så fel det heller

Vaknade till skitväder som framåt förmiddagen blev bättre så man slapp paraply. Så vi tog vår sväng runt marknaden, köpte det vi skulle, även några churros och tog en öl på hemvägen.
Vi tog vägen genom dalen hem för jag var 100% säker att jag sett stora kottar där. Hade tänkt ett litet arrangemang med dom här hemma. Men inte en stor kotte syntes till så jag måste ha sett dessa kottar någon annanstans. Så det är bara att gå på kottjakt igen när vädret tillåter.
Middagen blev plockmat och det går hem hos både gubben och mig. Letade fram några frusna bananer i frysen som fick bli glass framåt kvällen till fikat och kortspelet innan det blev tv tittande.

Äntligen fanns dessa ärtskidor igen på marknaden.

Allt ser mycket grönare ut efter regnet.

Plockmat.

En mumsbit i ett hjärtsalladsblad.

Frusna bananer, konserverade persikor, granatäpplekärnor, blåbär och mörk choklad.

7 kommentarer:

  1. Det är härligare när det är soligt men mysigt kan man ha ändå och det verkar ni ha haft igår.

    SvaraRadera
  2. Jag såg att det var ruskväder söder över. Ni ser ut att ha det toppen ändå. Gott på faten. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Här är det äntligen soligt idag.
    Vi såg enorma kottar på Teneriffa. De hade varit fint att ha i en julkrans till dörren nu. Kram.

    SvaraRadera
  4. Det kanske är nån annan jäkel som också är ute och jagar kottar? Du får vara snabbare nästa gång ;-)
    Såg gott ut det där - särskilt glassen. Lite sugen på nåt sött just nu :-D

    Ha en finfin söndag - trots att november verkar fortsätta gå i gråtoner...

    SvaraRadera
  5. Plockmat smakar alltid bra :)
    Lycka till med kottjakten!
    Kram

    SvaraRadera
  6. även den vanliga och gråa vardagen kan vara på många sätt. En sådan är här i dag så nu är fönsterna putsade!Alltid något :D

    Kram

    SvaraRadera
  7. Hur kan Ni bara visa dessa underbara saker, på detta viset. Så underbart, dreglet rinner på hsakan höe.
    Här tog bjagben "gurksnutt" det år bra också. lovarcatt i morgon kommer äntligennlitepå min blogg. " tror jag i alla fall tusen tack för era trevliga rader och bilder, Natti,nsatti just nu 22.12

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.