2021-08-30

Glömde visa

 

Det blev en lull, lulldag igår. En sådan där dag då man bara går och lullar runt och knappt tar för sig någonting alls egentligen. 

Jag tog boken och lade mig på solsängen i skuggan ett tag, men eftersom det inte fläktade så mycket blev det inte någon längre stund.

Jag brände lite med brännpennan tills jag tröttnade på det. Vi spelade lite spel jag och gubben, och jag förlorade stort. Vi åt mat på takterrassen och satt där en stund i kvällssolen.

Sedan blev det tv för hela slanten innan jag hoppade i säng under takfläkten.

Men det som jag glömde att visa er när vi höll på i trädgården hela lördagen var denna växt.

Jag bad gubben plantera ner lite ingefärsbitar för ett par månader sedan. Nu har det vuxit upp och blivit en planta. Om jag fattat rätt när jag googlat. Så är det här något som tar lång tid innan det blir en stor ingefärsbit under jorden. Men det är kul att det har tagit sig i alla fall.


De här bitarna ingefära gav jag till gubben för länge sedan.


Och nu har det kommit upp ovan jord.



Tortellinis blev det till middag.

8 kommentarer:

  1. Så spännande med ingefäran! Hoppas den växer till sig och ger god skörd.

    Kram och glad måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vi hoppas.
      Fin måndag till dig med.
      Kram

      Radera
  2. Det lät som du hade en bra och lullig dag ;-) Ja, förutom det där med stora förlusten i spelen då...

    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. 🤣🤣🤣 lullig fast utan alkohol 😂.
      Detsamma till dig.

      Radera
  3. Så spännande med ingefäran!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är lite spännande att se hur det blir.
      Kram

      Radera
  4. Såna där växtexperiment som lyckas är ju så roligt. Egenuppdragen ingefära låter inte dumt.
    Kram Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är kul, vi får hoppas det blir bra nu med.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.