2021-08-28

Trevlig fredag

 

Fredagen börjades med en löprunda innan frukosten. Nu måste man vänta till efter 07.00 innan det börjar att ljusna ute. Men vi går ju mot hösten här med, även om det bara är kalendermässigt. För sommarvärmen kommer vi ha kvar väldigt länge ännu.

Pratade med våra barnbarn Amelia och Elvis på Whatsapp innan vi satte oss och åt vår frukost.

Efter frukosten åkte vi iväg och vattnade blommorna hos vänner som inte är här just nu. Satte även på elen hos vänner som kommer ner nu ett tag till värmen. Vidare ner till posten för att skicka hem ett paket till Sverige.

Sedan blev det vidare till juristen för att skriva under några papper. -Jo tro det eller ej, men för att jag ska få mitt orginalsip-kort 😲 SNART. Hörde jag någon säga, vilken himla lång process. T.o.m. juristen sa det igår, att hon tycker det har varit mycket strul denna gång med papperna. 

Hemma igen efter den lilla bilturen började jag och gubben fixa i ordning för kvällen. Vi hade bjudit över Ulrika och Mats på en grillafton.


En skön runda innan fredagen startade upp.


Så lite vattning av vänners växter.


Inte alls mycket folk på posten igår.


En fördrink och lite tilltugg i skuggan innan grillen tändes.



Gubben skötte grillningen galant även denna gång. Köttet blev perfekt.


8 kommentarer:

  1. Du imponerar! Vilka morgonrundor du gör. Borde börja röra på mig jag också! Älskar att ni är sådana livsnjutare, alltid värsta restaurangen hos er. Ha en fin lördag!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tre gånger i veckan gör jag en löprunda och jag. Skönt att bara springa och rensa skallen samtidig. Lite som en meditation för mig.
      Jag vi har det gott gubben och jag.
      Fin lördag till dig med.
      Kram

      Radera
    2. Skriver som en kratta 🤣 kanske skulle ha tagit en runda idag med och rensat knoppen.
      Men jag tror du förstår mig Anna...😁

      Radera
  2. Ja, det har verkligen tagit sin tid får jag säga och processen verkar onödigt tungrodd.
    Däremot så åt ni lika gott som vanligt och jag ser att gubben skötte grillningen med bravur!

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tungrodd är nog bara förnamnet i denna procedur som håller på.
      Tack.
      Fin lördag till dig med.
      Kram

      Radera
  3. Vad skönt att SNART snart är här :-)

    Ha en fin lördagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vi hoppas 😉😀.
      Samma till er.

      Radera
  4. Alltså du är så duktig som kommer iväg på dina rundor. Bra jobbat!!! Kram Tina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.