2021-08-13

Vem blev förvånad

 

Igår åkte vi och hämtade min nya padrón i Kommunhuset. Sedan åkte vi vidare till vårdcentralen. Gubben skulle ha en tid hos sin läkare och jag ville ha ett nytt sip-kort så jag kan ta ner mitt vaccinationspass i mobilen.

-Vad tror ni då?????, att det gick bra eller. Jodå, för gubben gick det galant. Men sedan var det min tur och då tog det tvärstopp.

Helt plötsligt kunde jag inte få något tillfälligt sip-kort längre. Jag sa till henne på engelska att jag hade förnyat kortet minst 3 gånger innan. Och att jag behövde det bara för att kunna ta ut vaccinationspasset så att jag får det till min mobil.

Men hon (tjattrade) pratade bara på, på spanska och sa att jag var  tvungen att ha de blåa sjukförsäkringskortet först. Och det kunde inte hon ordna utan jag skulle jag ta kontakt med spanska försäkringskassan för att få det.

Så det var ingen mening att stå kvar där och försöka övertala henne att ge mig ett nytt sip-kort. Utan jag tog mina papper och vi åkte nu till vår jurist i Torrevieja.

Där förklarade jag hur det låg till och jag ville att de skulle skynda på detta papper som varit felskrivet från dem tidigare. Så att jag ska vara medförsäkrad på gubben eftersom vi är gifta och han dessutom är pensionär. Så nu får vi se hur det går med detta. Vi åker ju inte till Sverige förens i September. Och innan dess ska det väl vara klart, hoppas jag.

På seneftermiddagen gick vi till Ulrika och Mats för att ta ett pooldopp och äta mat. Så klockan han passera midnatt igår igen innan vi gick och lade oss.


Lätt som en plätt att hämta sin padrón.


Sedan ut på N332:an för att åka till vårdcentralen. En liten parentes, så tvättade vi bilen på hemväg. För den var inte vacker efter sandregnet som ni ser. 


Sedan stod man i en evighetskö för ingenting.


Men en bra avslutning på dagen var poolbadet och grillningen.




8 kommentarer:

  1. 2 st sena kvällar i rad. Bra jobbat :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra och bra, det vet jag inte 🙄.
      Man har ju kommit upp i den åldern när man ska sova vid 22.00 😉😊.
      Kram

      Radera
  2. Men OJ vilket krångel! Hoppas det ordnar sig å det snaraste.
    Sandregnen är verkligen jobbiga! Vi är väldigt glada för vårt garage...

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu skojar vi inte längre. Vad har jag gjort 😮 för att fått denna förbannelse över mig.
      Garage måste vara toppen.
      Fin dag till er med.

      Radera
  3. Vilket krångel men jag hoppas att det ordnar sig för din del med.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vi hoppas, och Rom byggdes ju inte på en dag 😉.
      Bra fredag till dig med.
      Kram

      Radera
  4. Svar
    1. Mmmmmmm, det är bara förnamnet 😒.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.