2021-08-17

Vår måndag

 

Ny vecka och måndag, vi hade bara en liten sak att göra. Det var att åka till apoteket och hämta ut medicin till gubben som hade tagit slut.

När allt var klart hemma så tog vi bilen ner till apoteket. Efter det fortsatte vi ner till La Zenia stranden. Ulrika hade tipsat mig om att det var några som gjorde olika konstverk i sanden.

Men när vi kom ner till stranden var det bara stora sandhögar som låg där. Förmodligen var det bara något jippo som varit i helgen. Eller så skulle de göra något nytt senare av dessa högar som låg där.

Men oavsett det så var det lögn i he..ete att hitta en parkeringsplats någonstans. Det är då den där lilla tanken ploppar upp huvudet. Hur skönt det var innan alla dessa semestermänniskor kom. Men vi ska vara glada att det sakta men säkert förhoppningsvis går åt rätt håll. Så att näringslivet tar fart igen och folk får jobba. 


Gjorde en vegetarisk pastapanna till middag.



Så virkade jag lite också.


14 kommentarer:

  1. Så god er middag såg ut och så fina rutor du har virkat. Önskar att jag kunde virka men har inte lärt mig. Förmodar dock att det finns en hel del informationsfilmer att hitta på nätet.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den blev god pastan.
      Jag kunde virka sedan tidigare. Men var tvungen att kolla in en film på Youtube först.
      Fin tisdag till dig med.
      Kram

      Radera
  2. Ja nog kan man sakna "ödsligheten" lite, samtidigt är det himla skönt att det kommit igång igen. Tvetydigt där... :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut är det så. Lagom är bäst 😉😀.
      Fin dag till er med.

      Radera
  3. Bilen vill man helst slippa använda nu i semestertider.
    Fina rutor. Och att virka är roligt
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ibland är den ett bra förflyttningsredskap som måste användas.
      Tack, ja det är avkopplande.
      Kram

      Radera
  4. Men alltså åh så god pastan såg ut att vara! :)

    SvaraRadera
  5. Jag tror att alla som bor på semesterorter känner så ibland. Vi har bott på sådan plats i 🇸🇪 också och det blev en viss irritation i hela byn över trängsel, köer, parkeringsproblem ol. Fast såklart vill man att folk ska få jobba och företag överleva. Ja ett tveeggat svärd är det sannerligen. Kram C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vet och håller med till punkt och pricka 👍😃. Men rätt skönt att få gnälla lite ibland också 🙄😉.
      Kram

      Radera
  6. Förstår att det kan vara frusterande ibland med alla turister kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland 🙄, men som jag sa tidigare. Utan turismen blir det inget bra här. Så det var nog mest gnäll 🙈🙊 från mig.
      Kram

      Radera
  7. Åhhh det är ju så dubbelt! Man vill ha allt fint för sig själv men om inte turisterna fanns så skulle inte allt det fina och härliga finnas. Lite moment 22, eller hur! Kram //Tina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.