2021-08-16

Pizzasten blev en golvlampa

 

Igår var det verkligen varmt, så det var svårt att att ta tag i något. Jo, jag tog tag i virknålen och knåpade ihop min första mormorsruta. Men så mycket mer blev det inte.

Framåt middagen fick jag ett sms från Chatarina som undrade om vi bjöd på en fika om hon och Lasse tog med sig glass. Självklart gjorde vi det, för det var länge sedan vi sågs nu. Vi satt på takterrassen som det fläktade på. Kanske inte lika mycket som dagen innan när vi satt där i skuggan. Men nu var det var några grader varmare igår.

När de åkte hem tog vi pärlan bort till Leroy & Merlin. Jag har blivit sugen på en pizzasten till grillen, och jag hade sett på deras webbsida att de hade sådana.

Men nej, det fanns en modell kvar som var väldigt dyr. Men den var även alldeles för stor för vår grill. Kanske får jag göra som jag gjorde när vi bodde i Sverige. Köpa en granitsten på ett byggföretag. Ni kan läsa om det här.


Men man kan inte gå tomhänt ut från affären. Så en billig golvlampa upp till takterrassen blev det. Så vi ser att spela kort när mörkret faller på.


Det var lite hett.


Fikon och chévrepizza som fick tillagas i ugnen.


Blev jättenöjd med lampan som bara kostade 15€.



14 kommentarer:

  1. Igår var lusten och orken att göra något inte så stor. Att leva mitt I en hårfön kändes det som. Något bättre idag så det får bli lite städning. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja lite sådan känsla var det allt.
    Städningen hoppar jag idag 😉.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Blev bra med lampan :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vi fick en pizzasten för ett par år sedan men har pinsamt nog inte kommit till skott och testat den. Vi får helt enkelt skärpa till oss.

    Så varmt ni har det. Här känns det som om hösten kryper närmare och närmare.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu får ni skärpa till er 😉😁 när ni har en sten.
      Ja nu har det varit väldigt varmt ett tag.
      Hösten är långt bort ännu här.
      Kram

      Radera
  5. Vilken fin lampa!
    Hoppas du hittar en pizzasten vid ett annat tillfälle. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vi får se, eller köper en granitsten istället.
      Kram

      Radera
  6. En pizzasten skulle man ha. men jag tyckte de var på tok för dyra. Kan ju alltid önska mig en. Fin lampa. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de var alldeles för dyra. Måste googla och se om man inte kan fixa på något billigare sätt.
      Ja den var fin och kommer bli bra där på takterrassen.
      Kram

      Radera
  7. En pizzasten står högt upp på min önskelista...lite dyra dock tycker jag! Bättre att shoppa snygga billiga lampor istället :)
    Ha en mysig vecka.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig till punkt och pricka 😊👍.
      Fin vecka till dig med.
      Kram

      Radera
  8. Hutlös värme ni har! Vilken pizza... ser riktigt smarrig ut! Fin lampa också.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu har vi haft det rejält varmt ett tag.
      Pizzan blev god och med våra egna fikon på.
      Vi blev nöjda med lampan.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.