2021-11-10

Fick lite julfeeling

 

Vaknade på morgonen och kom på att tvätten hade hängt kvar på takterrassen under natten. Så när ljuset började komma tog jag och gick upp och plockade ner den. Den var lite fuktig från nattemperaturen som varit, men jag hade sett i väderappen att det kunde komma lite regn på morgonen, och då blir den ju ännu blötare. Och det var väl tur att jag gick upp och plockade ner den för det kom en liten skvätt lite senare.

Jag gick iväg en sväng ner till Chinobutiken för jag behövde papper som var slut. I butiken hade alla julsaker plockats upp på hyllorna, så lite julfeeling fick man allt.

Det är lite svårt att fatta att det snart är första advent när man bor som vi gör nu med sol och värme. I Sverige var det inga problem. För där hade man mörkret, temperaturen och snön som gjorde att julfeelingen infann sig snabbare där.

Men jag fick i alla fall en liten spark i baken och en påminnelse om att det inte är så långt kvar. Så när jag kom hem plockade jag fram lite julrekvisita som ska upp i grenarna som står i urnan på altanen lite senare.

När jag var klar med detta gick vi upp på takterrassen gubben och jag. Vi har ett projekt som vi har skjutit upp ett flertal gånger. Men nu så var det dags att ta tag i det.

När det har varit värsta slagregnet och det har legat på från ett håll. Så har vi sett hur det läckt in på ett ställe i vår patio. Det har drippdroppat och man har sett att det runnit på väggen.

Vi (gubben) har sett vart det är som vi (gubben) måste silikona om på plasttaket. Men när det för det mesta eller nästan alltid är sol eller uppehåll här så är detta något som inte blivit gjort.


Det var lite mörka moln som tornade upp sig över havet på morgonen.


En massa olika kulor i dess färger och utsmyckningar på dem.


Och här har vi Karlsson Nygren på taket.


En massa citroner på G.


Visste att jag hade två gamla ljusslingor som låg och skräpade. De blir bra i grenarna i urnan att pynta med.


Hittade även tyghyacinter och julrosor i den lådan som ljusslingorna låg. Det är ju också lite juligt.


6 kommentarer:

  1. Som de flesta av de senaste åren så har detta gått extremt fort tycker jag och att halva november nästan är slut är svårt att förstå. Men det är fakta att det lackar mot jul med en väldans fart. 😳 Kram

    SvaraRadera
  2. Det blir inte riktigt samma känsla med advent och jul när man är i varmare länder tycker jag men jag utgår från att det är en vanesak. Skönt att du hann få ner tvätten för man vill inte råka ut för extra sköljningar.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blir det en vanesak här med, så är det.
      Ja det var en himla tur att det inte blev en extra sköljning.
      Kram

      Radera
  3. Tjuvstart! Julen får inte komma fram hemma förrän den 1:a advent! Fast okej, förberedelser är tillåtna, så du är förlåten ;-) :-D

    Ha ännu en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget är fixat och klart mer än att jag slipper att leta efter julslingorna när det är dags.
      Så tack att jag är förlåten 😉😁.
      Ha en toppendag du med.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.