2012-09-06

Syltmästaren

Vi fick rätt mycket blåbär på en av våra buskar i trädgården i år. Det är sådana där stoooora amerikanska blåbär. Jag tyckte att vi kunde ha dom i kylen och bara slänga på filen när vi käkar frukost. Men nä, si det tyckte inte gubben. För han är en riktig sylt och saft människa. Så skulle vi göra något med blåbären så var det sylt. Så, så fick det bli, gubben stod vid spisen och fixade sylten. Så nu står det en burk blåbärssylt i kylskåpet istället. Men det är inte fyskam det heller när man har pannkaka.

6 kommentarer:

  1. Det var väl inte dumt,den som spar
    han har blåbär kvar

    Vi får ju träffa de små på Söndag
    hos farsgubben.
    kram

    SvaraRadera
  2. Blåbärssylt är ju en riktig favvo. Kanske du kan smita ut i skogen och plocka lite till filen :) Kram Katta

    SvaraRadera
  3. Blåbär till yougart eller filen på morronen är gott tycker ja .Men blåbärssylt är ju supergött.Önskar dej en mysig fredag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Mm vad gott!!!
    Jag är så sugen på att skaffa såna buskar, lätt att sköta?
    Fredags kramar Sussi

    SvaraRadera
  5. Sådana där stora "amrikanska"? Mums så gott!
    Rolign header du fixat!

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Gud så gott...vi har också stora härliga blåbär här hemma. Fast inte så mycket. Det är forta året som vi har bär för vi satte plantorna förra året...men goda är dom.
    Önskar dig en fin helg, kram Maria

    PS! Var gjör du din signatur Mamma C. Jag hade förrut men inte kunde jag göra så här fint.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.