2017-11-20

Gårdagens

Igår var vi ute hos mamma en sväng....och hon bjöd på köttfärslimpa till middag. Det var riktigt rått och kyligt igår....men någon snö som dom lovat....syntes inte till innan vi gick och la oss. Men i morse när jag gick upp och kikade ut.....då var det vitt på backen. Men det är inga mängder....och det går säkert bort innan dagen är slut.

Köttfärslimpa och blomkålsgratäng.


 En liten glass till kaffet efter maten.

Snö på backen nu imorse när jag vaknade. Jag vaknade tidigt...ingen som hunnit gått där ännu.

6 kommentarer:

  1. Sååå gott med husmanskost!!! Lite lätt snötäcke här med och mer väntas till kvällen här i östra Svealand!
    Önskar Dig en ny fin vecka, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Åh! Jag älskar köttfärslimpa, men har aldrig gjort nån själv (av nån konstig anledning?). Länge sen jag åt det, tror att senast var när Ruth i Virginia bjöd på det - underbart gott! :-)

    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  3. Tack för hjälpen i går med om-möbleringen ,nu passar golvlampan bättre där den står.
    I dag bliver det makaroner här, på gammalt vis förstås. Du lilla Kajsa kavat, vad Du är duktig att jobba. Samma sak med mågen förstås. Var rädda om Er,

    SvaraRadera
  4. Så gott med köttfärslimpa. Det var längesen jag gjorde det.
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  5. Hejsan :)
    Vilken mysig blogg du har :)
    Mitt namn är Anna och jag jobbar som Influencer Marketing Manager för MayBeauty.
    Jag undrar om du skulle vara intresserad av ett eventuellt samarbete med oss? Mer om våra produkter hittar du här https://maybeauty.se
    Jag hittade ingen mailadress till dig men om du är sugen på att testa några av våra produkter, skriva om de på din blogg och ge dina läsare 30% rabatt är du välkommen att kontakta mig på anna@maybeauty.se.
    Ser fram emot att höra från dig.

    Ha det bra så länge,

    Mvh
    Anna, MayBeauty

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.