2018-01-10

Litet bak som blev stort

Vi körde igång med grillbygget igår och det var inte det enklaste precis. Den måste vara i våg och takterrassen är det en viss lutning på, eftersom vattnet ska kunna rinna undan där uppe när det regnar. Men vi vet var vi ska ha den och vi provade oss fram att bygga upp den utan silikon. Jag var livrädd att det skulle rasa😬 (som den inte kunde, sa gubben) så att det bara skulle bli en stenhög av den. Vi åkte och köpte vit färg som vissa delar ska målas med när den är klar. Så idag börjar silikonjobbet och då är det inget återvändo. Vi får hoppas att det inte blir som lutande tornet i Pisa 😟.

Samtidigt igår när vi höll på med grillen hade jag en deg på jäsning. Först blev det långjäsning i bunken, sedan blev det ännu längre på plåten. Men från litet till mega stort blev det gott i alla fall.
Middagen blev färdigrullade albóndigas (köttbullar) från Mercadona. Dessa köttbullar är så goda och har en så god kryddblandning. 
Måste bara visa så fin buketten är på rumsbordet nu med tulpaner och iris i.







9 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att allt går bra med grillen! Det gör det säkert, ni är ju så noggranna. Annars får ni väl tillaga lutfisk i den... ;-)

    Jag är övertygad om att det kommer att bli HUR bra som helst!

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer med förra kommentaren, det kommer bli hur bra som helst. Blommorna var fina i ert så fina hem. Det ser så trivsamt ut. Kram=)Carina

    SvaraRadera
  3. Ser riktigt gott ut. Lycka till med bygget nu. Kram.

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte Anna var roligt, Lutfisk jaa om det lutar mycket. Men jag tror att allt bliver bra
    Ni får väl använda Hängmörat kött, det kanske lutar åt rätt håll. Lycka till säger jag, Ni brukar ju aldrig misslyckas med något. Här är det vackert i dag med rimfrost på alla träd.
    kram från mamma H

    SvaraRadera
  5. Hej igen medan din mamma låg ett tag och läste Svens Damtidning, somnade din mamma, stackars mamman.
    Så det blev inga foton på det. Bättre tur nästa gång. Hemtjänst nyss här nu, svinkallt ute enligt dem.I kväll bliver det kocktävlingen Hej d

    SvaraRadera
  6. Visst är det spännande innan man ser slutresultatet :)
    Och slutresultatet borde ju närma sig eller hur?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ser sååå gott ut :) är riktigt hungrig då jag inte ätit frukost än. Hoppas du får en skön dag <3

    SvaraRadera
  8. Håller tummarna att grillen inte rasar! Brödet ser ljuvligt gott ut.

    SvaraRadera
  9. Lite blommor gör så mycket, blir så mycket mer hemtrevligt!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.