2018-04-02

Lugnt, lugnt var det här

Igår så var det lugnagatan här hos oss. Jag körde några maskiner tvätt som jag hängde på takterrassen. Tänk, tror faktiskt att jag börjar att gilla och tvätta nu 😁. Det där att bara gå ut och hänga tvätten och se hur den torkar i vinden. Tyckte förr att det bara var ett evighetsgöra, tvätta, hänga och plocka in. Sedan var det dags igen, för då var smutspellen full. Eller är det kanske ett ålderstecken på att man börjar att bli gammal 😨.
Gubben försökte vara lite datorsupport under tiden i alla fall. Det var mammas dator som strulade och brorsan var där och ringde till gubben. Men det är inte lätt ibland när man inte får sitta och pilla med problemet själv. Så tredje man (kvinna) blev inkallad och det blev äldsta dottern som fixade till det lilla felet till slut.
När vi var klara med våra små sysslor tog vi på oss gympaskorna och vandrade iväg. Vi gick runt på lite vägar som vi inte har gått på förut. Såg lite nya kvarter och byggnader innan vi hittade hem.

Ljuvligt med tvätt som hängt ute och torkat.

Sedan vandrade vi på.

På olika gator och kvarter.

Det fick även bli småvägar för att komma fram.

10 kommentarer:

  1. Så härligt och tvätt ute är det bästa som finns kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag. så soligt ni har det. Det luktar så gott om tvätt som fått torka ute i friska luften. Kram =)Carina

    SvaraRadera
  3. Mysigt! Jag längtar tills jag kan hänga ut tvätten. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Goa dagar! ☀️��������

    SvaraRadera
  5. Härligt! Ser att du har gjort det enkelt för dig med att hänga tvätten. Ja, du har ju tränypor som alla är i samma färg så du slipper färgsortera dom. Du får dock applåder härifrån när det kommer till färgsorteringen av själva tvätten ;-)

    Ha en fin annandag - även om torkvädret inte är lika bra idag... :-)

    SvaraRadera
  6. gUD SÅ SKÖNT nu är ordningen återställd. När ni begraver mig, får ni begrava datorn också, Vi hör i hop.
    Herre jösses så beroende jag är av den. Skittomt när den var borta en natt. ungefär som när Pera och Du var iväg när ni var barn, och jag inte visste hur dags ni skulle komma hem.
    Så himla snällt av therese kram till Er. från gammelgäddan

    SvaraRadera
  7. Mysigt att bara vandra iväg och upptäcka nya stigar och smågator
    Ha en fortsatt bra dag :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Skönt när tvätten hänger ute i solen. Hur länge ska ni vara där nere? Så sugen på något söderöver. Dina bilder och liv peppar mig!!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  9. Så mysigt det ser ut. Härligt att kunna hänga ut tvätten. Då är det ju en fröjd. Nästan. Kram.

    SvaraRadera
  10. Åh, tvätt som fladdrar i vinden...! Jag hänger aldrig ut min, har inte ens en torkvinda i trädgården :o Det beror på att tvättstugan är längst ner och längst in i huset... Blir för mycket spring..
    Men jag är grön av avund på Ert "nya liv" i Spanien... Hur har Ni löst det, Ni är ju fortfarande så unga (av fotot att döma på instagram)...
    Njut nu av tisdagen i solskenet, det ska jag göra!
    Kram Kate

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.