2018-02-14

Bjöd in grannen

Huset fullt med hantverkare igår med, och hantverkare nr.1 dök också upp med en följeslagare. Så från 08.00 var det buller och bång från oss. Alla hantverkare blev klara igår med, phuuuuuuu 😜för lite jobbigt är det att ha hantverkare i huset. Jag blev också klar med ytterligare ett rum. Så nu har jag bara sovrummet kvar, YES😁. Men det får bli en annan dag för idag ska det fixas i ordning på takterrassen och så är det ju Alla Hjärtans Dag. 
Igår var det fettisdagen och givetvis ville man ha en semla till kaffet. Jag hade muffins i frysen så det fick bli muffinssemlor som vi bjöd in grannen på. Jag gjorde mandelmassan av dom skalade mandlarna som vi köpte för ett tag sedan. Jag lade mandlarna i vatten över natten och så mixa jag ihop dom med socker igår, och den blev jättebra.
Vi kunde sitta på altanen och fika.

 Dom blev goda och uppskattades av grannen också.

 Här är projekt nr.1 ett öppet förråd att ställa våra cyklar under bland annat.

 Projekt nr.2 blev en trävägg uppe på takterrassen mot nordanvinden.

 Projekt nr.3 dom sista glaskuberna på plats mot grannen.

Maten blev små pannbiff med spagettimorötter i rött o orange med sås och sallad till.

10 kommentarer:

  1. Så mycket ni har fått fixat och bra blev det. Muffinssemlorna var ett smart sätt att lösa fettisdagen på och ett bra sätt att använda mandlarna!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så gott med semlor. Kram, och glad alla hjärtans.

    SvaraRadera
  3. Gudars så mysigt och fint ni har det. Skulle gärna sitta där och mumsa på något smarrigt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Många projekt på gång. Det är kul och fint blir det. ��

    SvaraRadera
  5. Så bra det blev alltihop! Och jag som inte är så förtjust i "äkta" semlor tyckte att dom där såg fantastiskt goda ut - bättre med muffins än med semmelbröd :-)

    Ha en fin Alla hjärtans dag!

    SvaraRadera
  6. Ni har så fint överallt. Och vilka vackra liljor det stod på bordet. Jag gillar inte mandelmassa så semlorna avstår jag från. Men middagen såg jätte smarrig ut. Kram=)Carina

    SvaraRadera
  7. Det ser verkligen fint och trevligt ut! Och en vägg mot nordanvinden verkar bra!
    Semlorna såg också goda ut!
    Kram och trevlig alla hjärtans dag

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Det är så viktigt md semlor och de smakar extra gott när man bor utomlands. Hoppas att grannen blev glad. Vad mysigt ni har det.
    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  9. Håller med Ama där gällande semlor, hellre muffins än semmelbröd :)
    Jag brukar äta max 1 st och då lämnar jag halva brödet.
    Skönt att bli klar med hantverkarna. Tur att de finns, fast det är bökigt att ha dem springande i huset.
    Ha en fortsatt bra kväll
    Kram

    SvaraRadera
  10. Oj vad de såg goda ut! Ni ser ut att ha det så bra! Kram kram fina du!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.