2018-02-05

Inte så mycket mer än en söndag

Igår morse var vädret lite halvtråkigt, lite kyligt och en grå himmel. Men jag skulle ändå ta en sväng med snabeldraken och sedan shejka loss med golvmoppen en stund också. När jag ändå var i farten slängde jag in våra två pyttemattor i tvättmaskinen som vi har i vårt pyttekök. Ställde in maskinen på ett program för 30 grader (som jag aldrig mera ska använda) som tog nästan 2 timmar. Men när mattorna var klara och upphängda på tvättlinan tog vi oss en promenad, för ut i luften vill man fast vädret inte har sol. 
Vi hade inget mål utan bara att gå och strosa runt lite. Först hamnade vi nere på La Zeniastranden och sedan fortsatte vi upp i kvarteren där. Hamnade på en återvändsgata i ett väldans lugnt område. Började gå tillbaka och fick se en tjej och kille som gick nedanför en mur som i en dal. Vi chansade och tog den vägen också, vi ville inte gå tillbaka samma väg som vi kommit.
Lite blött och lerigt på sina ställen var det, men till slut kom vi fram till en park och en gata igen. Då kände vi igen oss från i December när vi var ute och gick. Vi var borta i Cabo Roig nu, och snart såg vi havet igen. 
Nu vände vi på klacken och började gå hemåt igen. Vi letade oss ut mot 332:an och följde den. Hemma igen började vi att laga mat för nu var vi väldigt hungriga efter allt knatande. Det blev en sträcka som passerade milen på stegmätaren såg jag i mobilen.
Idag är vädret lika trist som igår utanför dörren. Så här ska bakas fröknäcke och vanligt matbröd. 
Knatade under vägtunneln ner mot havet.

 Lite aktivitet nere på La Zeniastranden.

 En tiger (katt) på vägen in i dalen.

Personerna framför oss som vi förföljde ett tag.

 Framme vid havet igen i Cabo Roig.

 En torr flodfåra 😕efter allt regn.


 Så här fin är nya buketten på bordet. Anastasia och Alstroemeria som gubben fixade till.

9 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Jag har för dig, jag gjorde allt för dig, jag gjorde allt Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag stavade till slutet av mitt liv och jag spionerade det tillbaka till slutet av mitt liv. han såg det, det var inte detsamma, det var inte detsamma, det var inte detsamma, det var inte detsamma, det var ungefär 4 pm. Jag blev så förvånad, jag sa att jag var så förvånad att jag var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom. Jag var så glad och gick för att vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet att du har ett förhållande med, skulle jag kunna hjälpa dig med den här personen. email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

      1) kärleksspell
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) bindande stavning
      6) Breakup Spells
      7) Förvisa en tidigare älskare
      8.) Du vill bli befordrad till ditt kontor / lotteri stavning
      9) vill tillfredsställa din älskare
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Vilken härligt skön Söndag ni hade. Ha en lika bra början på nya veckan nu. Kram=)Carina

    SvaraRadera
  3. Lite sämre väder hos er ett par dagar men det finns ju saker inomhus som också måste göras. Fröknäcke och nybakat matbröd tackar man verkligen inte nej till så det blir ju perfekt!

    Kram och ha en bra måndag!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig promenad! Så vackert...ni verkar trivas väldans bra, så kul! Härligt att kika in till dig och läsa om vad du hittar på :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Gäller att ta på bra "gåskor" när man ger sig av. Man vet aldrig vart man hamnar :)
    Här var det -26 grader när jag gick till jobbet imorse. Bet rejält i kinderna ;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Visst är det skönt att komma hem igen efter en sån promenad :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Låter som ni mår gott och har det gott där ni är. En vacker bukett hade du på bordet med.
    kram från nabolandet.

    SvaraRadera
  8. Segt med maskiner som tar så lång tid på sig. Vår nya tvättmaskin är så pass miljövänlig att den tvättar på hela tre timmar! Det gäller att planera sin tvätt så att man slipper behöva köra fler än max två maskiner per dag, för mer hinner man knappt. Kram.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.