2018-02-11

Kylig lördag

Det var riktigt kyligt i blåsten igår, men det hindrade inte oss till att gå svängen genom marknaden i alla fall. Vi skulle ha apelsiner till juicen och gubben skulle ha citroner till sin limoncello han tänkt göra. Men det blev inte bara frukt och grönt i dramaten utan en orientalisk lampa och några blommor fick också följa med hem.
När vi kom hem igen planterade gubben ner blommorna i rabatten och jag plockade ordning på resten av frukt och grönt som vi köpt. Slängde ner oss en stund i varsin fåtölj på altanen när solen kikade fram en kort stund. 
Sedan fixade jag till maten lite snabbt på rester och lite nytt grönt från marknaden. Zucchini går ju att fylla med det mesta och så lite ost på toppen och in i ugnen en snabbis.
Plockade in tvätten när det såg mest riskabelt ut för en regnskur som sedan uteblev. 
Kvällen blev en koll på mellolåtarna sedan ett snabbt byte till någon annan kanal  innan det var dags att lägga huvudet på kudden.
Nu har vi precis sett herrarnas skidor på tv som inte gick så bra för oss.
Den kommer att bli supersnygg på takterrassen tror jag.

 

 Spenat som åkte med ner i röran som hamnade på zucchinin.

 5 kg. apelsiner och så lite citroner.

 Tror det är lejongap och det fanns redan några små i rabatten innan.

Bönorna blev som snacks i ugnen. Bara att sätta tänderna i och dra ut alla ärtor i munnen.


6 kommentarer:

  1. Åh vilken snygg lykta. Mellon i går var ju bara skit, tycker man i ,in ålder. Tur att det blev bättre på fyran, Det är lite roligare med Homo galan. Trodde jag väl aldrig att jag skulle säga, för bara några är sen. Men det har man ju lärt sig, Har sett ett tag på 5an och OS. Det var ju tur att Nirge fick vara med i dag, Hellner ledde ju länge , men så är det. Här är inget skönt heller FY BUBBLAN

    SvaraRadera
  2. Fy vad trist med kylan men vi hoppas på mer sol snart. Lyktan är riktigt jättesnygg! ����

    SvaraRadera
  3. Vilken fin lykta! Helt i min smak så det var ett bra köp!

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  4. Livsnjutare! Så mysigt, gott och fint ni har det. Vad gör lite kyla och blåst då.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Vilken läcker lampa! :-) Men att ni köpte blommor att plantera? Nu blev jag verkligen överraskad... ;-)
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  6. Så härligt och gott det ser ut kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.