2018-03-02

1 mars i bilder

Det blev en bra och lyckad födelsedag för bror min, han var nöjd och belåten för allt. Han åkte iväg till oss för att slippa storfirande som han inte är stor fan 😝av.


Men vi körde skönsång 😱 för honom på morgonen. Givetvis med en tårtbit och en kopp kaffe till.

Sedan tog M och jag på oss träningskläder och stack iväg på en Powerwalk 😅.

När vi var tillbaka hade solen kommit upp ordentligt😎. Så frukost på takterrassen😊.

Efter blev det bara chill och lite sällskapsspel innan magen började att kurra. Vi slängde ihop en pannkakssmet till lunch. Nygräddade pannkakor med grädde slank ner som ingenting😋.

På kvällen gick vi ut och åt😀.

Till förrätt tog vi stekt anka som var gott 😋.

Bröd och grönsaker till ankan.

Sedan var det fritt val vad man ville ha till middag.

Givetvis får man ner en efterrätt fast man är proppmätt 😬.

Helt plötsligt släcktes det ner och det blev sång i högtalarna till födelsedagsbarnet 😁.

Efter maten gick vi hemåt mätta och belåtna i mörkret och blåsten.

Ja, det var brorsans födelsedag i bilder. Idag är en ny helt vanlig dag. Gubben och brorsan löser korsord. Jag och M har varit ute och gått. Vi har tvättat, bakat nytt glutenfritt bröd och ska snart åka och handla hem lite basvaror igen.


12 kommentarer:

  1. En födelsedag helt i min smak :)
    Önskar er en trevlig fredagskväll
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en helt underbar födelsedag :) Hoppas ni har haft en underbar Fredag. Kram

    SvaraRadera
  3. har redan skrivit en kommen tar till Dig. Har sovit ett tag skulle se om någon kommenterat hos mig.
    nej inte någon, jo en jag hade skrivit på min blogg. Att jag tyckte ni ordnat så fint. Nu var nog din mamma väldigt trött. Det är ju inte klokt. Jag tycker ni ordnat fint. Ringde i dag till Martins men ingen svarade. Men sen ringde haN UPP I STÄLLET. SÅ VI TALADE MED VARANDRA ETT TAG. Jag sade till honom att jag tycker hon var lik dem båda två. Mina bullar blev bra i dag, men nästa gång bliver de ändå bättre. Är de nu på onsdag ni åker från Spanien. Eller är det också fel? kram
    harriet, hälsa alla där nere hos er.

    SvaraRadera
  4. Men vilket härligt och personligt firande när man vill fly offentligheten! Förstår att någon var nöjd :D

    Kram

    SvaraRadera
  5. Förstår att bror din fick en lugn fin födelsedag och säger Grattis till han..Ha de gott,antar att ni har lite bättre väder än vi som har ett riktigt kaosväder..Kramiz

    SvaraRadera
  6. Helt perfekt födelsedag. Förstår att din bror var nöjd. Kram=) Carina

    SvaraRadera
  7. Glada Hej!

    Kronan på huvudet till din bror! Förstår att han är nöjd med firandet.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Ni har det ju bara för härligt :) kram

    SvaraRadera
  9. Jag kan gissa att han var nöjd med sin dag. Kan man annat här?

    SvaraRadera
  10. Vilket härligt födelsedagsfirande :)
    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Ett helt perfekt födelsedagsfirande :-) (Fast när man nollar får man fira hela året... ;-) )

    Ha en härlig lördag! (Här snöar det på oss... ;-)

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder från ert firande!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.