2018-03-29

Lika fint igår

Vädret var helt underbart igår också med en stor sol och en klarblå himmel.
Vi var med på en godsleverans först på dagen till Pilar de Horadada, nybyggda funkishus ett stenkast från havet. 
När vi var hemma igen tog vi bara och bytte om och gick ner till stranden. Mycket mera folk som var där än dagen före när vi var där.
Var tvungen att ta kort på badvakterna som var mer inne i ett samtal än att kolla ut över vattnet. Nu var det inte mängder som badade, men ändå, blicken ska vara framåt och inte neråt eller åt sidan.
Vi gick in på Surfers bar och tog oss en matbit innan vi gick hemåt igen. Gubben tog musslor och jag tog cesarsallad, som tyvärr inte blev någon bild på. Såg när jag laddade över bilderna från mobilen nu, att jag glömt att torka av linsen på mobilen. Många diffusa bilder och suddiga med var det.


 Husen låg fint precis vid havet. Men huva mig när havsvindarna blåser rakt in på hösten.

 Bara en parkeringsplats emellan.

 Grabbsnack istället för badvakt.

Gubbens musselsoppa.

9 kommentarer:

  1. Det ser mysigt ut. Det är härliga dagar nu. Verkligen efterlängtade. ☀️��

    SvaraRadera
  2. Vi får hoppas att de bara var ringrostiga efter vintern och kör med fokus från och med nu. Kram.

    SvaraRadera
  3. Den soppan såg verkligen god ut! Och visst är vädret underbart nu. Hoppas badvakterna har mer fokus idag :)
    Kram och glad påsk

    SvaraRadera
  4. Mysigt men kanske skönare att bo lite längre upp. Lugnast så kan jag tänka.


    Kram och god skärtorsdag!

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder, kram Eva

    SvaraRadera
  6. Trevligt att kunna se en havet men jag skulle inte vilja bo så nära. Det räcker med gångavstånd.
    Musselsoppan såg god ut och det blir ju inte sämre av att sitta och äta vi havet på Surfers. Bara hoppas att badvakterna tittar åt rätt håll i rätt ögonblick :)
    Kram och trevlig skärtorsdag

    SvaraRadera
  7. Det är väl i och för sig inte så många som badar än, men visst kunde fokuset ha varit bättre...

    Musselsoppan såg suveränt god ut! :-D

    SvaraRadera
  8. Mumsig soppa. Ja det vädret ser ju härligt ut. Vi har soligt här i Uppland men kallt. Kraaam Pia och så Glad Påsk så klart.

    SvaraRadera
  9. Vad härligt att sitta och äta vid havet så där. Om 6 veckor ska jag göra samma sak. Fast på Mallorca. Längtar. Kram =)Carina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.