2018-03-25

Håll i hatten väder

Jisses vad det blåste här igår, man kunde knappt gå upprätt i motvinden. Men vi behövde apelsiner och såklart nya blomster på borden. Det var bara dom gröna nejlikorna som var fräscha ännu från förra veckan. 
Dramaten var som en ballong i blåsten när vi gick till marknaden. Den lättade från marken ett par gånger, och drog iväg med mig när det blev medvind. 
När vi kom ner på marknadsgatan var det knappt några stånd alls (kanske man borde ha förstått😲) Men vi knallade neråt och till slut fanns det både frukt och blomster att köpa. När det var gjort kämpade vi oss hemåt igen.
Tog oss en fika när vi kom tillbaka och jag fixade till våfflor till det. Ja, jag vet att det är idag 😊 men kunde inte hålla mig tills dess.
Nu blev det inte bara en våffla som damp ner i magen utan 2 eller var det kanske 3 😳. Så mätt blev man så det så att magen stod i alla hörn. 
När allt var undanplockat och diskat tog vi oss en snabb liten promenad, för att få ner det sista på rätt plats i magen.
När vi var tillbaka tyckte gubben att vi skulle köra lite teamwork när han sågade plankor. Jag hade inget annat på agendan 😉, så jag ställde upp såklart. Men nu var det lördag och lördagar jobbar man inte till solen går ner i Casa 66. Så jobbet får han (vi) fortsätta med idag.
Vi satt oss på altanen och tog oss ett parti UNO och lyssnade till blåsten utanför våra glasfönster. Plockade fram en 5% och lite småplock som vi satt och mumsade på tills mörkret kom.
Sedan blev det tv:n innan huvudet hamnade på kudden.

Lite rörigt på sittplatserna på grund av blåsten.

Väldigt tomt i början eller slutet (bror på vilket håll man börjar ifrån 😏)på marknadsgatan.


Men blomster fick vi på borden.

Våfflorna åkte ner i magen 😋.

Sedan tog vi en rask promenad som inbringade lä här i dalen.

Där ser ni min ansträngande arbetskraft jag bistod med.

Sedan blev det lite småplock på altanen.

Mörkret har infunnit sig.


5 kommentarer:

  1. Ja jösses vad det blåste! Våra grejer på terrassen vandrade runt mest hela tiden... :-)
    Haha! Ser att dina snickarkunskaper är i klass med mina. Jag brukar också agera "hållare" :-D

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. I åratal har jag pratat om ett våffeljärn men än har vi inte kommit till skott och lär nog inte så göra! Men visst ser det gott ut!

    Kram i blåsten!

    SvaraRadera
  3. Här snöar det för full just nu. Ha en skön Söndag nu. Kram :)Carina

    SvaraRadera
  4. Lite skillnad på era våfflor och de vi serverade på jobbet.
    Gillar dem frasiga och de var våra inte, haha
    Tur att ni fann det ni sökte på marknaden trots bristen på varor.
    Det lär nog vara full rulle igen nästa lördag :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Uj vilken blåst. Skönt att ni hittade det ni behövde ändå, härligt ändå att kunna gå till en marknad o handla. Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.