2018-03-30

Igår var det ingen vanlig dag


Igår tog vi oss en sväng upp till VillaMartin för att beställa tid för en tatuering. 2011 gjorde jag en tatuering på min fot (som du kan se här) som jag hade skissat själv. Det är en familjeslinga med våra årtal i löven. 2012 bestämde jag mig att fortsätta lägga till våra barnbarn också. Nu har vi blivit två till i vår flock,  så det var dags att fylla på igen.
När vi kom dit hade han inga kunder, så jag förklarade hur jag ville ha min tatuering och om jag kunde beställa en tid. Vi kan göra det nu om du vill, -sa han. Klart jag ville😁, så slapp jag få en ny tid, och traska hem ogaddad. 
Det tog inte mer än 25 minuter från det jag satt mig i stolen. Så nu har jag tio löv med årtal på min fot och ben. Nu får vi se vad tiden har att utvisa om det blir några flera löv.

 Kanalen genom VillaMartin.

 Här skissar han upp mina löv.

 Och här har han satt igång.

 Efteråt tog vi oss en öl på VillaMartin Plaza.

Ett vackert torg med många restauranger.

Såhär ser det ut idag, och jag är nöjd 😊.


8 kommentarer:

  1. Så bra att de hade tid på en gång! Och vem vet, det kanske blir fler besök där med tiden :)
    Kram och glad påsk

    SvaraRadera
  2. Smart och snygg idé. Det är mysigt på Plazan där. Som en liten by. ☀️

    SvaraRadera
  3. Vilken bra idé att samla alla årtal sådär. Kram =)Carina

    SvaraRadera
  4. Vilken snygg tatuering! Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Så fin!
    Vilken bra idé att göra en gad som representerar familjen. Kram och glad påsk.

    SvaraRadera
  6. Förstår att du är nöjd med tatueringen. Så fin i sin enkelhet :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Wow, så fin förstår att du är nöjd kram

    SvaraRadera
  8. Oj... Jag skulle aldrig våga tatuera mig... Men det där är ju verkligen en kul idé :-)

    Ha en finfin påskafton!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.