2018-03-11

Middag hos mamma

Vi var bjudna ut till mamma idag på god söndagsmiddag. Det blev klyftpotatis i ugn och fläskfilégryta och till efterrätt fick vi chokladpudding med bär och grädde till. Det var jättelänge sedan jag åt chokladpudding och det var verkligen mumsfilibabba till kaffet.
Vi fick med oss en prydnadssak från mamma som ska med hem till Spanien också. Ett supergulligt trollpar av författaren och konstnären Rolf Lidberg. Den köpte min mamma och pappa när dom hade varit gifta i många år. Och snart har gubben och jag varit gifta i 33 år. 

Härligt att sätta sig till dukat bord.
Efterrätten la sig som bomull i magen.
Visst är dom söta. 

7 kommentarer:

  1. Jag gav min dotter Rolf Lidbergs Trollmor med barnen, när hon fick sitt första barn.
    Tycker mycket om alla de där olika trollen han gjort. Kram=)Carina

    SvaraRadera
  2. Vilken god middag som ni blev bjudna på. Chokladpudding är definitivt en av mina favoriter men det var länge sedan jag åt det. Vilket sött trollpar ni fick med er!

    Kram och ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
  3. Det är mysigt att ta med lite av Sverige hit. Det blir som en bro mellan hemländerna. ����

    SvaraRadera
  4. Vilken god middag ni fick. Och så skönt att få sätta sig vid ett dukat bord. Trollparet var verkligen jättegulligt :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Kul att ta med sig nåt från sina föräldrar som man gillar. Ibland är ju smaken lite olika, om man säger som så ;)
    När mamma bjuder på mat, kommer man. Det såg jättegott ut :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Min mail om ni känner för att höra av er :)
    annica_lundmark@msn.com
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.