2018-03-23

Nu ser vi solen 🌞

Igår var vi iväg en tur på förmiddagen med pärlan. På väg hem igen var vi in en sväng på Consum och köpte potatis till raggmunken som jag tänkt göra till middag. 
Hemma satte flitens myra fart i oss båda två och vi satte igång med att tvätta fönstren. Det var verkligen välbehövligt efter regn och blåst som varit. Vi tog även ur fönstren i rummen och listade om dom och körde fönstertvätten i duschen 😁. När jag tvättade fönster i duschen tog gubben fram dammsugaren och rengjorde myggnäten för fönstren. Eftersom vi körde ett teamwork så flöt allt på nästan smärtfritt. Det var lite pyssel att få på de nya listerna, men skam den som ger sig, nu sitter dom där.
Sedan hade klockan rusat iväg och magen hade börjat kurra. Fram med rivjärnet och riva potatisen till raggmunken som stod på bordet en timma senare.
I högsta hugg med nyinköpta fönsterskrapan till dessa fönster.

 Ett väldigt smart sätt (tyckte vi😀) att ta dom i duschen.

 Fönster och myggnät rengjorda. Så nu är det fri sikt igen.

Det här var länge sedan vi åt. Jisses så gott det var 😋.

8 kommentarer:

  1. Alltid lika härligt när man kan se ut genom fönstren igen :)
    Kram - och trevlig fredag.

    SvaraRadera
  2. Vad bekvämt att kunna tvätta fönstren i duschen. Önskar jag kunde göra det här också. Kram=)Carina

    SvaraRadera
  3. Solen är underbar men väldigt avslöjande! �� Bra jobbat där. ��

    SvaraRadera
  4. Så smarta Ni är, och så bra Ni jobbar tillsammans. Det måste vara fint som ett doft nu.
    Nu skall jag steka Fläsk-kotlett tills i morgon eller på söndag menar jag-
    Då kommer Pera hit, skall göra en varsin chokladmousse också.
    i dag skall jag ha Pasta det längtar jag efter. I morgon kommer grannen Britt hit. Hon väntar ju på sina tidningar. I kväll bliverv det Lets Dance äntligen kram mamma H.

    SvaraRadera
  5. Jag ser på våra fönster här att de också skulle behöva en sväng om med fönsterskrapan...de ser bedrövliga ut :(
    Kram och ha en fin fredag

    SvaraRadera
  6. Jag brukar tvätta fönstren i sängen. Då kan man passa på att ta sig en tuppis också ;-)

    Jösses vad gott det där såg ut! Jag är ett stor fan av svensk husmanskost :-)

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  7. Men så flitiga ni var men så blev det också god mat som lön för mödan! Våra fönster borde verkligen få sig en översyn dem med.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
  8. Vi har för kallt för att tvätta fönsterna (utsidan)än, så tills det går fäller vi helt enkelt ner persiennerna :)
    Husmanskost äter vi väldigt sällan enl Christer. (han gillar det mer än mig)
    Trevlig fredagskväll
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.