2018-03-16

Det blev över 11.500 steg

Idag var vädret med oss så gympadojorna åkte på och vi gick till Leroy & Merlin (lämna tebax persienner😊). Vi stoppade ner persiennerna i dramaten men den längsta tog gubben under armen istället. Kön för inlämning och byte var inte så värst lång och det gick relativt snabbt. Har en del skräckexempel 😖på detta annars här i Spanien, men inte idag.
Sedan gick vi vägen hem över Villa Martin och där blev det en sväng in på trädgårdshandeln. Men inga köp bara lookie lookie 😵.
Gick en liten omväg upp till Waldemars och tog oss varsin tostada de tomate innan vi gick hem. 
Hemma bakade jag ut rågbrödsdegen som stått på jäsning sedan vi gick hemifrån. Lite slapp i soffan innan middagen blev till och ställd på bordet. 
Nu blir det snart tv-titt på fredagsfinalen på Vem vet mest sedan är det nog Talangfinalen som vi kollar på.
Snart vår tur 😏

 Byggs en massa i Villa Martin.

 Var gott i solskenet.

 Nu ska vi inte kolla på formen 😜huvudsaken det smakar gott.

Köttbit med grönsaker på tallriken och ett glas rött.

9 kommentarer:

  1. Bra jobbat och sen all den där goda maten, oj så det vattnas i munnen :)
    Fredag igen och jag fryser snart ihjäl här i snöyran!!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig promenad ni fick. Det är roligt att se hur nya hus byggs. Fast ibland undrar man hur arkitekten tänkte :)
    Trevlig lördag
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att sitta i solen och äta :)kram

    SvaraRadera
  4. Det låter som en härlig dag. Jag var också ute och promenerade i solen. Fast med minusgrader och snö. =))) Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Skönt att det gick smidigt att lämna tillbaks dem. Och en tostada i solen smakar alltid bra :)
    Kram och trevlig lördag!

    SvaraRadera
  6. Duktigt traskat! Men så förvånad jag blev... In i en trädgårdshandel UTAN att köpa en endaste liten lavendel? Trodde jag inte var möjligt... ;-)
    Ha en härlig lördag!
    PS: Konstig form där... ;-) :-D

    SvaraRadera
  7. Byggs lika mycket där som här! Men du, att kunna sitta ute så där och äta är lyx. Här har vi haft -14 på natten... brrrr. Solen värmer på dagarna men det är minusgrader. Skönt att röra på sig, slippa ta bilen! Bra där!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  8. Längtar tills våren kommer hit, då ska jag ta min årliga tur till trädgårdshandeln ;) Hoppas du får en skön söndag <3

    SvaraRadera
  9. Så härligt det ser ut i sol och värme. Kram.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.