2018-03-22

Onsdag med söppe på bordet

Igår fick det bli en tur ner till Skandinaviska faktiskt. Kaviaren tog slut och den vill vi inte vara utan när vi äter ägg. Vi kunde inte köpa med oss någon tub från Sverige sist eftersom vi bara reste med handbagage. Det blev en burk tysk lingonsylt också, för Findus den lilla burken rårörda lingon kostade skjortan 😯. 
När vi nästan var i närheten av Blomchina (som vi döpt den till) gick vi dit och köpte sandpapper och några mera penslar till mitt projekt. Nu är det bara färgen som ska inhandlas, sedan är det ingen återvändo för det projekt.
På vägen hem har jag nu bildbevis på hur det kan se ut när vi tjuvar skott 😎.
Gubben hade tänkt att börja med sitt byggare Bob projekt när vi kom tillbaka, men det var så himla kyligt i blåsten så det får bli en annan dag (kanske idag).
Jag däremot tog fram stora stegen i pation för att få tag i allt vårt påskpynt (2 saker)😊en tupp och en påskkärring, som jag placerade ut. Och efter den stora arbetsinsatsen tog jag tag i middagen som blev köttsoppa😋.


Lite dyr men en priosak😉.

Lite tillbehör till mitt projekt.

Ja, så här ser nallaren ut.

 Hon fick ta platsen på altanen så hon lätt kan flyga iväg när det är dags. 


 Tuppen fick stå ståtligt på matbordet i rummet.


Papegojtulpanerna har snart gjort sitt.

Köttsoppa😋.

10 kommentarer:

  1. Det är svårt att motstå alla växter här. ����

    SvaraRadera
  2. Oj vad du har påskpyntat! :-D

    Har du provat Klädesholmens kaviar? Finns bland annat på Rios i industriområdet och på Scandigo inne vid oss. Billigare än Kalles för en större tub, och dessutom godare (tycker vi). Krämigare och lite mildare.
    :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, dags att påskpynta.
    Kul när man kan ta skott och sticklingar. Kram.

    SvaraRadera
  4. Åh nu inspirerade du mig igen. Jag ska ta fram påskpyntet i em jag också. Kram=)Carina

    SvaraRadera
  5. Det finns en del saker som man saknar när man bor utomlands och då är det skönt att det finns skandinaviska butiker!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så bra att jag hälsade på hos Er, min fina påsk-käring måste ju fram. Hon och jag är ju faktiskt lite lika. Lång i ansiktet och glasögon. Det skall jag fixa, kors i taket Coop hade Påskservetter, jaa
    det har de. Jag tror det kan vara hur en vara beställs också. Ha det gått så¨länge mina vänner i Spanien.

    SvaraRadera
  7. Bra förklädnad med mörka solglasögon.
    Man vill ju inte bli igenkänd som "kaktustjuven" ;)
    Påskpyntet här blir nog i form av gula blommor...
    Kram

    SvaraRadera
  8. Kaviar kan man ju inte vara utan och köttsoppa är gott! Ska väl börja påskynda lite här hemma också. Tycker om påsken. Lagom stor!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  9. Vissa saker har man liksom svårt att vara utan och jag förstår att många vill ha kaviar till äggen och visst hör det till! Så påskfint ni har fått det!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Älskar kaviar kram och trevlig fredag/Diana

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.