2019-11-29

De var väldigt goda


Var iväg en sväng ner till San Javier på förmiddagen innan jobbdagen tog slut. Och efter det fick det bli en sväng till Mercadona. För juiceapelsinerna var slut och så hade jag rabblat upp lite mer saker som behövdes köpas hem till gubben när vi satt i bilen till affären.

Men när vi kom till Mercadona var det bara frukt och grönt som existerade i skallen. Det andra som jag sagt behövdes handlas hem kom jag inte ihåg längre. 

När vi står där båda två med pannorna i djupa veck och försöker klura ut vad det var, får vi se Annica och Christer i affären. Vi började att prata och Christer kom ihåg ett samtal om Digestivekex som vi hade haft i helgen. Han gillar de kexen precis lika mycket som gubben gör och han hade testat Mercadonas egna märke av dem. Så han drog iväg till kexhyllan med gubben och visade vart de låg någonstans.

När jag lite senare står och plockar upp våra varor hemma då trillar polletten ner, och jag kommer ihåg de varor jag nämnt i bilen tidigare. Så utan soppåsar och diskmaskinstabletter som jag inte kommit ihåg. Blev det istället ett dubbelpaket med Mercadonas egna märke av Digestivekex.

Ja så här kan det bli när man inte har skrivit ner någon inköpslista och har ett minne som en guldfisk. Men Mercadonas Digestivekex var mycket goda. Lite tunnare än vad originalet är men smaken var det inget fel på. Visste ni att kexet är från Storbritannien från början och utvecklades av två skottar 1839 i syfte att hjälpa till med matsmältningen.


Goda utan något på.

Och goda med brieost på.

9 kommentarer:

  1. Jag skulle gilla tunnare Digestive, de vi har är väl tjocka. Brieost, mmm!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vad bra att ni gillade dem. Christer drar en suck av lättnad ;)
    Ha en trevlig fredag
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag måste alltid ha lista för att inte glömma hälften. Skriver upp allt i mobilen som alltid är med, =)
    Ha en bra dag. Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Det där med kexen visste jag inte, men det kan ju förklara namnet :-)

    Det är väldigt bra att ha en handlingslapp. Fast ofta händer det att när jag väl har skrivit en, så ligger den kvar hemma när jag väl kommer till affären :-D
    I bilen har jag ett anteckningsblock och en penna. Så när vi har varit nånstans och ska handla på vägen hem, då skriver jag en lapp medan vi resonerar vad vi behöver köpa. Den lappen glömmer jag inte och OM jag nu gör det så är det inte så långt att gå och hämta den :-D

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  5. Skönt att man inte är ensam med guldfiskminne. Ha Ha! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Ja, det visste jag och därav kexens namn. Jag tycker att de är goda men föredrar absolut originalet. En bit ost på är verkligen inte fel. Tur att ni inte kom hem helt tomhänta i alla fall!

    Kram och trevlig fredag!

    SvaraRadera
  7. Mumsiga kex, men tyvärr tål jag inte gluten längre. Kram.

    SvaraRadera
  8. Hej! Ang filmen så hittade jag den på Viasat och pjen den Italienska ska väl finnas som en länk. Klicka på Italiensk paj.. Kram/Pia

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.