2020-09-29

Då kan man snart se igen


Igår hade vi en bokad tid till oss båda hos optikern. Jag var lite nervös om man skulle förstå varandra när man gjorde synundersökningen. Men det var inga problem alls för optikern pratade engelska med mig istället för spanska. Och det kanske hade fungerat på spanska med. För det dom säger under en undersökning är, -läs första, andra eller sista raden på planschen. Sedan är det, ser du bättre eller sämre när det provar med de olika glasen på ögat. Men nu blev det på engelska och det var jag glad för.

Sedan var det gubbens tur och jag valde bågar under tiden. Svårt som tusan tycker jag och ännu svårare när man har ett munskydd på sig med. Lite svårt att se helheten på resultatet då tyckte jag. Men vi kommer säkerligen ha denna restriktion med munskydd en lång tid framöver, så det är ju så jag ser ut. Och om det försvinner blir ju glasögonen som nya igen på ansiktet.

Efter synundersökningen var det ett litet, litet jobbuppdrag innan dagen var klar för oss. Efter det blev det hemmadag eller rättare sagt hemmaeftermiddag. För klockan var redan över 15.00 och det räknas som eftermiddag.

Jag gjorde egen granola på en massa fröer, nötter och havregryn till vår frukost.

Vi började kolla på en serie på C-more och TV4- play som heter Mystery Road som var helt okej.



Nu tar det en vecka eller två innan man får de nya glasögonen.

Kycklingklubbor och enkel sallad till middag.


En hel plåt full blev det med granola.


Gott på frukosttallriken.



Helt okej serie.

10 kommentarer:

  1. Gott med egengjord granola. Vad bra att ni förstod varandra hos optikern. Jag borde göra ett besök där också. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Oj, vad jobbigt att pröva med munskydd. Ni fick inte låna hem bågar?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade man säkert fått, men jag ville få detta gjort inte förlänga processen ännu mera.

      Radera
  3. Det blir säkert fint även utan munskydd.
    Åt grillade kycklingklubbor igår. Det blir dagens lunch av resterna. Gott.
    Ha en fortsatt bra dag nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Så kul med nya glasögon så hoppas ni ska trivas bra med dem. Jag skulle behöva nya men drar mig lite för att besöka optikern...

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  5. Hoppas det blir rätt med din styrka på glasen , krångel för mig , när mina nya kom var styrkan inte bra ,såg alldeles för suddigt . Hade dom några dagar för att känna om det blev bättre , men tyvärr ögat vände aldrig sig . Så nu har jag gjort en ny undersökning som visade att jag fått fel styrka, så får vänta lite till på mina glasögon. //Christina

    SvaraRadera
  6. Fick precis hem min nya glasögon kram

    SvaraRadera
  7. Intressant att de där heter kycklingklubbor i Spanien, i Sverige heter de kycklingben. Kycklingklubbor ska ha lårdelen med också här.
    Kram Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jag som kallar de för kycklingklubbor. För jag tycker det ser ut som en klubba 🙄. Vet inte vad det står på påsen här 🤔.

      Radera
  8. Alltid lik jobbigt att välj glasögonbågar. När jag och sambon skulle båda välja tog det en evighet.Skönt när det är klart.
    Granolz har jag tänkt att göra, men går inte tummen ur...hmmm ser ju så gott ut till filen
    Kram Kajsa

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.