2020-09-25

Nu så, är det på G


Vi lämnade tillbaka vår lånade tv-box igår och slog till och tecknade ett abonnemang. Nu har vi testat i två dagar och det har fungerat klockrent. Så nu var det check på denna grej och vi kan se de vanliga kanalerna utan en massa laggning. 

Vi var en sväng till juristen också och pratade och gubben fick lämna några papper. Han har inte fått sitt nya körkort ännu (som han var och fixade i februari). Det blev ju lockdown här i mitten på mars och sedan har han väl ramlat mellan stolarna.  Såklart behövdes det lite papper för att det ska bli rätt och han ska få sitt körkort. Så förhoppningsvis ska det ligga ett nytt körkort i brevlådan om några veckor, när det fått papperen.

Vi checkade även av en tredje sak som var viktig, vi var hos optikern och beställde tid. Men det var fullbokade och hade inte möjlighet till någon drop-in. Så på måndag är det min och gubbens tur att gå dit.

Sena eftermiddagen hade vi trädgårdsskötsel hemma. För att det skulle gå lite fortare delade vi upp oss. Gubben tog allt där nere och jag tog takterrassen. Helt novis är jag inte på blomfronten, så plocka bort visset och vattna det grejar jag.

Efter trädgårdsarbetet var klockan kväller och vi satte på grillen för att grilla lax till middag. Jag fixade till en sallad med quinoa i.


Typ 2 små regnstänk fick vi på kvällen.


Laxstjärten grillade vi.


Melon, quinoa, isbergssallad, gurka, tomat och granatäpple.


Så himla gott.


7 kommentarer:

  1. Vad bra att ni blev nöjda med nya tv abonnemanget. Åtminstone för mig är sånt viktigt.
    Hoppas körkortet kommer nu så det inte tar flera månader till.
    Grillad lax är gott. En av de fisksorter jag faktiskt tycker om.
    Ha en bra fredag.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Se där ja, nu har jag läst ikapp här hos dig efter min frånvaro ;)
    Tänk att ni kan köpa AXA havregryn och Svennes kaviar även hos er! ;) :)
    Korv och makaroner äter vi typ aldrig, men visst är det väldigt gott ibland! Lite underskattad lunch att äta då och då faktiskt! Den där kycklingkorven såg så god ut! Finns det nästan bara "rå" korv att köpa hos er förresten? Den brukar ju faktiskt vara godast :)
    Trevlig helg!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det finns vanlig korv som i Sverige. Men vi gillar färskkorven och köper det oftast.

      Radera
  3. Så skönt att ert nya abonnemang verkar fungera perfekt. Vissa saker ska liksom bara fungera.
    Hoppas att det ska fungera planenligt med körkortet nu. Jag hämtade mitt för några dagar sedan och det var klart på mindre än en vecka. Smidigt och bra.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  4. Ja mycket har stannat av denna vår/sommar/höst...förstås. Men maten ser attans god ut, lax är aldrig fel :)
    Ha en skön helg nu...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Mysig dag och hoppas körkortet trillar ner i brevlådan snart kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.