2021-04-14

Oväntat men välkommet

 

Började med en morgonrunda innan frukosten. Tycker det är kul att hitta på nya rundor i närheten på gatorna där vi bor. Så det är sällan det blir en och samma runda. -Jo förresten det blir det, när jag brukar springa dem tvärtom såklart 🤔.

När vi satt och åt frukosten kom det ett sms till mig, om jag ville följa med till Torre de la Horadada. Det ligger en butik med mycket Boho, hippie-style kläder och inredning där. Jag har själv aldrig hittat affären eftersom jag inte visste vad den hette. Men Ulrika hade varit där förut och skulle dit igår, så jag hängde på.

Hemma igen från Torre de la Horadada fixade gubben och jag i ordning några större kuvert som skulle skickas hem till barnbarnen. Vi åkte iväg till posten och lämnade in dem och fick en knackig men kul pratstund med kassörskan.

Det var spanska, pantomim, skratt och glädje i vårt lilla samtal. När vi vänder oss om och ska gå ut från posten ser vi hur kön växt på grund av vårt lilla samtal 🙄.

Vi har själva stått i kön både på posten, mataffären hos trädgårdsmästaren och undrat om de inte ska sluta babbla snart och göra klart deras köp. Men så är det inte här i Spanien har vi förstått. Här är det lite mañana, mañana.

När vi kom hem igen ringde mobilen och då var det Chatarina som undrade om vi hade lust att komma och äta tacos hos henne. Vem säger nej till tacos i kvällssolen med goda vänner. Inte jag och gubben i alla fall 😀.

Det blev en härlig och trevlig tisdag med en massa oväntade saker.


Först en liten löprunda.


Sedan ett besök i butiken som jag nu vet vart den finns.


Liten titt på havet.


Sedan en ordentlig titt på det innan hemfärd.



Äta tacos i kvällssolen och en massa babbel.

8 kommentarer:

  1. Vilken trevlig dag du hade igår! Blev det något shoppat på butiken? Såg ut som att det kanske var plagg i din stil? :) Mysig avslutning med taco-träff!
    Men åh vilket projekt du håller på med! Ser jättefint ut! Ska bli kul att se resulatet sen! =)
    Kram och ha en fin onsdag!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Trevligt avslut på en bra dag :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken bra dag det blev och tacos tackar man inte nej till!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hittade till din trevliga blogg genom en länk hos Wikers Liv.
    Jag bor blandat i Wales och i Spanien, nära Marbella.
    Har läst några av dina inlägg och kommer gärna tillbaka.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Ännu en mysig dag med god mat. Härligt att ta nya rundor. Så tänkte jag i morse när jag skulle ut och promenixa. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Vilken trevlig dag och en mysig affär!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag känner att det nu har blivit en konkurrent mindre till ekonomipriset då du hittar till den där affären ;-)
    Ha en fin dag trots regnet!

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga färger på kläderna i den butiken. Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.