2021-04-08

Utan framgång

 

Började dagen med min motionsrunda som blev upp över till Villa Martin och tillbaka hem igen innan frukost.

Duschade och gjorde mig i ordning för att ta en promenad bort till La Zenia Boulevard för att kolla efter en särskild pyjamas till vårt barnbarn Amelia.

Hon frågade i tisdags i telefonen om en pyjamas som vi köpt tidigare här åt henne. Som hon nu vuxit ur och skulle gärna vilja ha en ny sådan.

Men tyvärr jag hittade inte någon sådan modell i hennes storlek i någon av alla affärer jag var i. Så det blir att leta vidare. Skam den som ger sig.

Så det var bara att vända hemåt igen och tur var väl det för vädret hade vänt tvärt och det började torna upp sig en massa svarta moln på himlen.

När jag kom hem mötte jag gubben i trädgården som höll på att plantera och omplantera en massa blommor.

Jag gick in och fixade till middagen och sedan tog vi rast båda två resten utav dagen. Så vi spelade lite kort, slösurfade på våra datorer och väntade på att hantverkaren skulle komma.

Men när klockan började närma sig hantverkarens tid som han brukar dyka upp då kom regnstänken. Så han uteblev igår och vi hoppas att han kommer idag istället.


Gårdagens morgonrunda.


Inte många som man passerade på väg till La Zenia.


Här inne var det några fler men ingen trängsel.


Mörkt som sjutton blev det på hemväg.



Fisktacos med en god salsa till. Mango, avokado, purjolök, citronsaft, salt och en stark riven ost blandade jag ihop.

5 kommentarer:

  1. Nu tycker jag att vi röstar bort det här tråkvädret. Det räcker. ☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️ Vill vi ha! Kram

    SvaraRadera
  2. Synd på pyjamasen men nu har du ju en "anledning" att shoppa vidare ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Synd att du inte hittade pyjamasen men det är bara att leta vidare. Skam den som ger sig.
    Fisktacos är verkligen gott!

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Gott med fisktacos! Hoppas Amelia får en sådan pyjamas som hon önskar. Hitta den kanske på nätet.

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har faktiskt tänkt kolla där med 👍😃

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.