2022-09-13

Dag 10

Vi vaknade vid 06.15 igår och gick upp för att hinna säga hej då till barnbarnen och familjen innan de stack iväg. Sedan tog vi det lilla lugna med vår frukost och packning innan vi hoppade in i duschen.

Vid 13.00 tiden tog vi bussen från Lindö ner till Centralstationen och gick bort till busshållplatsen där vår buss till Stockholm skulle stanna. Den kom enligt tidtabellen och sedan bar den iväg mot Arlanda.

Vi var på Arlanda vid 16.30 och vårt plan skulle inte lyfta förens vid 19.20. Lite tråkigt att behöva vara så många timmar innan planet skulle lyfta. Men tyvärr så gick det ingen annan buss lite senare som vi kunde ha tagit.

Planet blev lite försenat men piloten flög nästan in den tiden på vägen ner till Spanien. Vi hade inget bagage incheckat så vi gick raka vägen ut och ringde efter transfern som skulle köra oss till vår bil.

Det var lugnt på vägen hem och när vi rattade in pärlan hemma på vår parkering var klockan 01.15. Det var bara att ställa ifrån sig väskorna och borsta tänderna när vi kom in och hoppa i säng.

Tre små sötnosar 🥰 som vi sa hej då till.

Ellen och Doris.

Strålande väder när vi lämnade Norrköping.

Fördrev tiden med att titta ut genom fönstret där vi satt och väntade.

Planet var fullbelagt och som vanligt kaos när det är ombordstigning.

1. Välkomna hem :)
    Kram A

2. Välkomna hem igen! Skönt att resan gick smidigt även om det blev lite väntan på flygplatsen.,

Kram

3. Välkomna hem får jag väl säga! Här blev det höst! Men solen är skön när den kommer fram.

KRAM Anna Channal

1. Tack, ja vi har haft tur med vädret när vi var hemma nu. Såg att det skulle va regn och ruskväder ett par dagar framöver på väderappen.
      Kram

4. Så då är ni hemma igen.
    Ni verkar ha haft fina dagar i Sverige med familjen.
    Ha det bra i Spanien!

1. Vi har haft det toppen i Sverige.
      Det ska vi ha 😊.

5. Den där hemresan är ju alltid så tråkig och lång. Och er var ju extra lång när man måste åka så tidigt i förhållande med flyget. Det enda positiva är när man slipper ha incheckat bagage.
    Fast nyligen när vi åkte till London, så hade vi inge incheckat. Det skulle gå fort till hotellet...en tågresa på 30-40 minuter. Efter en timme insåg vi att vi var helt fel på det och hade missat vart vi skulle hoppa av och byta till tunnelbanan. Ja, det blev väldigt mycket senare än tänkt att nå hotellet. resan, dn blev ju hur bra som helst än då.
    Kram Kajsa

1. Jo, så är det och det gäller att veta vart man ska byta någonstans 😉 om man inte vill ha långresa 😄.
      Kram

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.