2022-09-27

Första dagen i veckan

 

Ja, vad gjorde vi då? Jo, vi hann faktiskt en hel del igår. Men jag började dagen med en promenad. Det hade regnat under natten så trottoarer och gator blir så hala då. Så springa ville jag inte riskera att göra.

Sedan blev det full rulle efter frukost, dator och dusch. Vi tog pärlan och åkte först till trädgårdshandeln och köpte jord. Sedan till Chinobutiken och köpte krukor.

Men där började vår rutt att fallera. För Chinobutiken hade inte fat till alla krukor som vi köpte, det fattades nämligen ett till en kruka. Så nu började vi åka runt till olika Chinobutiker för att just hitta ett sådant till den krukan. Till slut efter 2 butiker så hittade gubben fatet.

Sedan var det ost som skulle handlas och det gör vi på Jumerca. Men jösses så dyrt det är med ost. Den billigaste kostade 9,98€, men det var en hamburgerost. Sedan kom vår på andra plats prismässigt, den kostade 12,15€.

Nu var det snabba puckar bort till Leroy & Merlin för att köpa några brädlappar som gubben skulle ha för att göra nya blomkruksvagnar på hjul. Och när vi ändå var precis vid Apoteket blev det en snabbsväng in dit med för att plocka ut lite medicin som gubben skulle ha.

Efter denna långtur åkte vi hemåt igen för nu var alla ärenden gjorda. När vi lastat ur bilen på allt så startade jag med maten och gubben förberedde inne hos andra granne för omplanteringen av deras blommor idag.

Kvällen blev lugn med brädspel, datorhäng och se klart serien på tv:n.


Det blev ett kort för varje kilometer som jag gick.


Snart är alla husen klara här. När vi började åka hit 2012 var detta bara en stor parkeringsplats.


Inget inbjudande vid havet för ett dopp.


Solen som kämpar sig upp bakom tjocka mörka moln.


Och snart rundar jag udden vid Punta Prima.


En tomt som glömts bort helt och hållet.


Så var man på calle Escorpiones och då är det inte långt kvar hem.



Sedan ner på allén i Zenia Mar.




Hemma igen.

6 kommentarer:

  1. Tror Gubben har blivit områdets trädgårdsmästare? Verkar som han gillar det också!
    Ha det gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan nästan tro 😉😀.
      Men han älskar blommor och tycker det bara är kul när han kan hjälpa till.
      Ha det fint du med.
      Kram

      Radera
  2. Där var ni effektiva och fick uträttat ett och annat. Skönt att ha det gjort.
    Gubben din kan nog starta ett eget trädgårdsföretag känns det som men jag utgår från att han tycker arbetet är roligt.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bra när man får mycket uträttat på en och samma gång.
      Hahahaha, hade han varit ung hade nog den tanken inte varit långt borta.
      Han älskar blommor och tycker om att pyssla med dem.
      Fin tisdag till dig med.
      Kram

      Radera
  3. Skönt med lugna kvällar... själv har jag börjat att se säsong 2 av "Kärlek och anarki" på Netflix! En bra serie! Har du sett den?

    KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det.
      Den serien har jag missat. Men det låter som en jag kommer att titta på själv 🙊. För det låter inte som något gubben gillar 😉.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.