2022-09-14

Första dagen hemma

När vi hade ätit vår frukost och gjort oss i ordning, gick gubben ut och kollade i trädgården och jag plockade ur handbagagen. Plockade in sakerna som låg i dem på deras rätta plats igen.

När klockan var 11.30 åkte vi iväg till flygplatsen för att hämta våra grannar. Vi var uppe på flygplatsen precis när deras plan landade. Men eftersom de hade incheckat bagage med sig tog det lite tid innan de kom ut.

Man kan inte åka in på flygplatsen och stå och vänta med bilen tills de kommer ut, för då blir det dyrt. Det är bara gratis i 10 minuter för sedan tickar dyrpengarna igång på biljetten man har löst.

Så vi cirkulerade runt i närområdet (industriområde) vid flygplatsen. Jag skrev cirkulerade, för polisen åker runt och kör bort en om man parkerat på vägarna där. Och vi blev bortkörda 2 gånger, men hann att åka iväg den tredje gången innan polisen såg oss. Annars vet i sjutton om vi inte hade fått böter.

När vi kom tillbaka från flygplatsen gick vi in och slappade ett tag. För vi var rätt sega efter vår hemresa vi haft dagen före.

Vid 19.00 åkte vi med grannen ner till "Dynastia" för att äta. De ville bjuda oss på middag för att vi kollar till deras hus när de inte är här.

Vi var hemma vid 21.00 igen och slängde oss i soffan ett tag och kollade på tv:n en stund innan vi hoppade i säng.

Glömde berätta att när vi kom hem igår natt var vår parkeringsplats redan upptagen av en bil. Bilen tillhör en engelsk äldre dam som bor här permanent och hon har sin parkerkeringsplats en bit före vår plats. Det stod ingen bil på hennes plats när vi kom hem på natten, så man undrar ju varför hon parkerat på vår plats. Vi satt en lapp på hennes bilruta innan vi åkte till flygplatsen. När vi kom tillbaka stod hennes bil parkerad på rätt plats. Vi har märkt att de som hyr ut sina ställen inte meddelar de som hyr av dem att parkeringsplatserna inte är fria platser inne på området.

Tog ett kort på ett gammalt flygplan när vi cirkulerade runt i industriområdet uppe vid flygplatsen.

Det var rätt mycket folk på Dynastia.

Jag tog en kycklingrätt som jag inte kommer ihåg namnet på.

Vackert när mörkret föll och lampor lyste upp stället.

Mätta och belåtna åkte vi hem igen.

1. Hej Carin!! OCH du har ju också precis kommit hem! MED fullpackat plan du också. Ja, folk reser onekligen igen. Så skönt att ni bara reste med handbagage och kunde skippa den tråkiga väntan på bagaget (det är ju lite ångest också varje gång för man vet ju inte om det är borta, gulp).
    Snällt att ni hämtade era grannar också. Kramar!!!

1. Ja, vi har varit i Sverige hos barn och barnbarn.
      Peppar, peppar har vi aldrig blivit av med något bagage när vi har checkat in väskor.
      I den mån man kan så hjälper vi våra grannar om det behövs.
      Kram

2. Härligt att vara hemma igen och vad snällt att ni hämtade era grannar. Varit med om det här hemma faktiskt att någon "lånat" min parkeringsplats. Det är mindre kul när det händer faktiskt.

1. Visst är det märkligt hur folk tänker och beter sig.

3. Lite märkligt att kvinnan felparkerade men budskapet gick ju hem i alla fall.
    Kan tänka mig att det blev en tidig kväll!

Kram

1. Ja, det tyckte vi med.
      Som sagt 😉, vi var lite sega efter vår resa 😪.
      Kram

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.