2022-10-25

Ny vecka

 

Gubben åkte iväg till lasarettet och tog prover och jag åkte och jobbade efter att vi ätit frukost. När jag var hemma igen så var inte gubben det. Så jag slog en signal till honom och fick då veta att han var ute på en promenad. 

Vi bestämde att jag skulle gå ifatt honom och slå följe på hans promenad. När vi senare var på väg hemåt igen gick vi förbi An Sibin så vi gick och satte oss där ett tag. Tog en varsin öl och kollade på folk som passerade förbi på gatan.

När vi kom hem blev det restmiddag och efter middagen gick gubben upp på takterrassen och kollade till blommorna. Jag städade av toan och  duschen, innan jag hängde upp det nya duschdraperiet och lade på den lilla mattan som jag hade köpt.

Kvällen bestod av kortspel och tv-tittande. Vi såg en film på Netflix som vi båda tyckte var sådär. Inget som jag skulle rekommendera att se till någon, för man har inte missat något om man inte ser den.


Njäää 🤔🤨, kanske blev lite rörigt med denna matta på golvet. Men nu får den ligga kvar där ett tag.


Strelitzian blommar för fullt uppe på takterrassen.



The Stranger är en australisk psykologisk thrillerfilm från 2022 skriven och regisserad av Thomas M. Wright, med Joel Edgerton och Sean Harris i huvudrollerna.

12 kommentarer:

  1. Bättre lycka nästa gång med film ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en lugn och skön dag! OK, då ska jag inte se den filmen iaf. Håller på med Uncoupled på Netflix, en serie på 8 avsnitt. Gillar den, lite småkul att se, samma filmskapare som gjorde Sex and the City så NYC har en stor roll i serien. Jag gillar den bättre än Peter :-D Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en serie som bara jag skulle gilla 🙈.
      Kram

      Radera
  3. Ibland blir det inte som man tänkt vare sig med film eller matta. Men duschdraperiet är du väl nöjd med? Jättefint. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det kan bli så ibland. Duschdraperiet är det inget fel på alls.
      Kram

      Radera
  4. Imorgon är det redan onsdag! Vet du att jag drömde om din gubbes tumme... det var lite konstigt men tummen var med i skolan, hahaha! En följetång!

    Jag har precis sett färdigt en riktigt bra serie på sju avsnitt på Netflix, "From scratch". Rekommenderas!

    KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha 😂 vilka drömmar man kan ha. Han var och lade om den igen idag, och hon tyckte att den såg lite bättre ut.
      Tack för det tipset, jag vill ha en liten serie nu igen efter alla filmer vi kollat på.
      Kram

      Radera
  5. Ibland blir filmvalen sisådär och ibland klockrena. Jag är bara då usel och komma ihåg vad de bra filmerna heter efteråt.
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så är det.
      Det har hänt att vi börjat se en film som vi sedan kommer på att vi redan sett 🙈.
      Kram

      Radera
  6. Alla filmer utfaller inte till belåtenhet helt enkelt.
    Själv föredrar jag att vara helt utan matta i badrummen men det är så klart en smaksak.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, de gör inte det 😀.
      Blir så himla kyligt på golven här om vintrarna, och då är det skönt att sätta fötterna på en matta.
      Fin onsdag till dig med.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.