2022-10-15

Mysfredag

 

Den kanske inte började sådär jättemysigt precis. För när jag tog min morgonrunda ut med havet så snubblade jag och skrapade upp vänsterarmen. Jag sprang inte ens när jag ramlade, utan det var smågrus som gjorde att jag halkade till när jag tog ett steg och föll pladask. 

Vid middagstid kom vår fyrbente vän Whisky för att bo hos oss. Hans matte och husse skulle iväg över helgen och vi tackar inte nej till att ta hand om honom. Han är så snäll och go och inte till något besvär alls.

Gubben var iväg till vårdcentralen med sin tumme och fick vända och komma tillbaka idag istället. Det läkaren sa när vi var där i torsdagsmorse, var att han skulle gå tillbaka vårdcentralen på fredagen. Det var väl förvisso rätt det hon sa. Men det som hon glömde säga, var att gubben var tvungen att beställa den tiden senare när vårdcentralen hade öppnat på torsdagen.

Fredagskvällen blev det fredagsmys på altanen med friterade langostinos med tillbehör och vitt vin.


Möttes av solen på min morgonrunda.


Armbågen skrapades upp och sved som tusan när jag var svettig.


Lilleman tar en siesta i soffan.


En fredagsdrink på takterrassen blev det såklart.



Sedan blev det fredagsmys delux på altanen på kvällen.


12 kommentarer:

  1. Vilken otur med din arm och sådana sår svider verkligen. Hoppas det läker snabbt.
    Trevlig med finbesök och god mat blev det som vanligt.

    Kram och ha en fin lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu skojar vi inte längre. Fy sjutton vad det sved igår.
      Så kul att få vara hundvakt åt lilleman.
      Kram och detsamma till dig.

      Radera
  2. Fy stackars dig och hoppas gubbens tumme snart blir bra! Du gör alltid så festligt och fin! Vi har haft fredagsmys med barnbarnen. Din soluppgång är magiskt!

    KRAMAR Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har varit på akuten idag med tummen.
      Tycker det är kul att fixa till när man ska äta.
      Så mysigt med fredagsmys ihop med barnbarnen.
      Soluppgång eller solnedgång är alltid magiskt vackert.
      Kram

      Radera
  3. Men usch vad ont. Minns ju när manskrapade upp Knäna som barn. Blev en bra fredag till sist ändå. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad att jag slapp undan knäna. Det räckte gott med det här på armen.
      Fredagen blev toppen till slut.
      Kram

      Radera
  4. Svett på skrapsår är inte skönt. Kram

    SvaraRadera
  5. Läser din blogg sedan ett par månader tillbaka, du beskriver er tillvaro så fint. Blir också inspirerad av dina maträtter ibland. Så jag vill bara tacka för att du skriver…😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att jag inspirerar dig med mina maträtter 😊 och tack för dina fina ord 😃.

      Radera
  6. Ja sånt där kan verkligen svida, aj aj...men maten ser attans god ut som vanligt :) Ha en mysig helg!
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan det verkligen 😟.
      Räkorna var det inget fel på 😉😋.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.