2018-01-25

Mycket ätbart

Finns kanske många som tror att vi inte gör annat en äter på dom vakna timmarna på dygnet. Men så är det inte utan igår hann vi med en promenad också 😁. Javisst ja, gubben planterade några sticklingar som han norpat från en kaktus. Jag tog ryggläge i solen då när han höll på med det. Ja, så ni ser att ett och annat till hinner vi med. 

Vi tog oss en fika när vi var ute och gick och något för att få sockerfallet (blåbärsmuffins)på topp igen.

Gjorde blomkål och rödkåls omelett i ugnen.

Omeletten åt vi till korv och köttbullespett med grönsallad till.

Inte i gårkväll men för några kvällar sedan gjorde jag jordgubbsglass på frusna bananer.

11 kommentarer:

  1. Ibland gör jag bananglass på frusna jordgubbar. ��������

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, same, same. Det frusna är grunden till glassen.

      Radera
  2. Men så mycket gott! Nästan så att jag sitter här och blir hungrig för frukosten var i klenaste laget. Med andra ord så hade den muffinsen suttit väldigt fint just nu :D

    Kram och trevlig torsdag!

    SvaraRadera
  3. Jösses vilka godsaker. Den där omeletten ser jätte god ut. Kram=)Carina

    SvaraRadera
  4. Korv- och köttbullespett! Kan det bli bättre? Tror nästan inte det :-) Omeletten såg också smarrig ut :-)

    SvaraRadera
  5. Så mycket gott! Och den där muffinsen skulle jag gärna satt i mig :)

    SvaraRadera
  6. Äta, promenera, plantera blommor och sola. Det är 4 saker. Räcker gott och väl för att man ska bli nöjd med dagen :)
    Kämpa vidare ;)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Åh så mycket gott och vad härligt ni har det! Jag längtar efter lugn och ro och inspiration att laga lite god mat.
    Kram och ha det gott!
    Anneli

    SvaraRadera
  8. Den där omeletten lät ju riktigt god :) Hoppas du får en fin fredag <3
    Kramen

    SvaraRadera
  9. Ja här äts det ofta och mycket också hi hi...ja lite ryggläge i solen skulle jag behöva!! Jag tar nästa plan :) Idag ligger dimman tät över Karlskrona och jag tror jag ska åka och shoppa fröer, ladda lite inför våren...
    Ha det gott i solen!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.