2024-02-03

Så var det fredag

 

Efter morgonpromenaden, frukosten och lite datorhäng. Tog vi och åkte till Mercadona för att handla.

När vi kom tillbaka tog jag varorna och packade in dem i skåp, kyl och frys och rensade våra  langostinos som vi köpt. Och gubben tog pärlan och åkte iväg på ett ärende till.

När gubben var tillbaka tog vi sedan fredag. Vi satte oss på altanen och jag fixade till en fredagsdrink till oss.

Resten utav dagen och kvällen var bara lugn och skön. Middag på altanen, lite spel, pratade med 2 av våra barnbarn och sedan lite tv innan läggdags.


Hotellsäsongen har inte startat upp ännu.


Här stod vi och tittade en stund jag och Ixa. Hon på en som höll på nere på stranden. Jag tittade på havet.


En hittepådrink som vanligt när jag är bartender. Vodka, äppeljuice, mangolikör, is och limeläsk.


Vi åt Langostinos och jag lade upp langostinos och grönsakerna vi hade till på ett salladsfat.


Men om man ville kunde man göra sig en macka av det. För vi hade bröd och aioli till också. Så det gjorde jag.

12 kommentarer:

  1. En bra fredag helt enkelt. Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget fel på den 😀.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. En bra och behaglig fredag får man väl säga och gott att äta som vanligt.
    Så fantastiskt vackra bilder! Här gick himlen bara i grått...

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, har inget att klaga på.
      Här är det lite fram och tillbaka med vädret idag. En stunden sol och andra stunden molnigt och lite kyligt.
      Önskar dig detsamma.
      Kram

      Radera
  3. Den mackan skulle passa här ikväll när mellon börjar!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det ja, det börjar idag.
      Får se om vi tittar lite på det eller om det blir något helt annat på tv:n.
      Kram

      Radera
  4. Vilken härlig och behaglig fredag och en så ljuvlig kvällshimmel <3 Här blev det också en tut till Mercadona men jag kom hem med Gambas istället ;) Ha en underbar helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt morgonhimlen vi stod och tittade på 😉.
      Gambas är mycket gott det med.
      Ha en fin söndag.
      Kram

      Radera
  5. Hej Carin! En härlig fredag och soluppgången är som sammet... ljuvligt! Där skulle jag kunna stå och bara tomglo och vara i nuet. Så rogivande! Mina morgnar är lite mer stressade! Den drinken ser så läskande ut... här har vi bara rosévin hemma. Vill också ha en god drink! Ikväll blir det Mello här hemma! Lite kul! KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj Anna!
      Jag ser säkert ut som en fågelholk där jag står och glor rakt ut 😀. Men det bjuder jag på för det är så himla rogivande.
      Blir lätt så när man fortfarande jobbar, tyvärr.
      Den var läskande faktiskt. Det är ju lite som lotteri när jag gör drinkar 😜.
      Vi hoppade mello men ska kolla lite på youtube hur vissa låtar var.
      Kram

      Radera
  6. Vilken skön fredag och en fantastisk himmel! Vad gott med en räkmacka, aioli är så himla gott också, var längesen jag gjorde. Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en perfekt fredag och räkmackan var ljuvligt god 😉😀.
      Detsamma till dig.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.