2018-01-16

Ruggig måndag

Igår var det ingen vidare dag här precis. Vi somnade till regnet dagen före och vi vaknade även till det. Vad ska man hitta på en sådan dag då. Jag kunde ju ha tagit fram färgburken och fortsatt med listerna i taket, men det var inget som lockade mig. Utan jag gjorde två plåtar med fröknäcke och under tiden lyssnade vi båda på P3 dokumentär. Där försvann några timmar, och under den tiden hade det slutat regna också. Någon lust att gå ut och hoppa i vattenpölarna hade vi inte utan vi hoppade bara ut till bilen och körde iväg på en liten utflykt.
Vi åkte en bit och svängde sedan av mot San Fulgenico som verkade vara ett ställe med mycket apelsinplantage och fält med kronärtskockor och brysselkål. För övrigt var det väldigt dött i staden. Jag sa att det såg nästan ut som i serien The walking dead (vet att jag sett för mycket på serier😉). Jag blev väldigt paff i alla fall, för mobilen låg bara i knät resten av resan. Vi åkte vidare genom Dolores som verkade ha några flera människor på sina gator. Och kan ni tänka er att vi tog oss till San Miguel också men sedan åkte vi hemåt. Men då var vi så inne i ett samtal att vi glömde att svänga av på 332:an och kom ut på AP7 istället. Det är ju lite svårt att backa på den, så det var bara att fortsätta framåt. När betalstationen dök upp var det bara att se glad ut och betala för den lilla biten vi åkt på den.
När vi kom hem pallade vi apelsiner på grannens tomt😜(vi får plocka) och gjorde juice av dom. Det var förmodligen en inspiration från alla apelsinplantager vi åkt förbi under dagen. Middagen fick bli krämig kycklingsoppa och ett glas mörkt öl med fröknäcke till.


Kyrktornet i San Fulgencio.

 Och här den ensamme mannen i San Fulgencio.

 Bara att betala 😐.

 Hemmagjord juice när den är som bäst 😋.


Krämig kycklingsoppa med div. grönt i.

7 kommentarer:

  1. Låter som en härlig dag trots att det kostade lite att åka på den vägen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig känsla att kunna plocka solmogna apelsiner direkt från grannens träd. Kan tänka mig att det ger en helt annan smak.

    SvaraRadera
  3. Nej, gårdagen bjöd verkligen inte på nåt finväder, idag är det dock betydligt bättre, så nu kan du måla dom där listerna ;-)
    Snopet när man ofrivilligt hamnar på dom där betalvägarna. Finns ju liksom ingen återvändo... :-)
    Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  4. Det måste ju vara kul, att Ni gör er bekanta med de andra orterna kring Er. Jag har legat över ven timme nu., De vill ju inte ha mig uppe som du förstår har det varit städning på gång.
    Tänk så bra jag har det !!!!

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga dagar ni har när ni kan vara helt spontana och göra det som ni har lust med. Det är så man ska leva. Kram=)Carina

    SvaraRadera
  6. Nej, igår var det inget vidare väder! Men idag har det varit härligt. Och även framöver ser det ut att bli fint igen!

    SvaraRadera
  7. Mysigt med en liten utflykt. Det är ju lite surt när man kör fel och dessutom måste betala för det :)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.